Ilyen a tökéletes ebéd

Írta: ,

Lényeges, hogy kellő figyelmet fektessünk napunk egyik legfontosabb és legteljesebb étkezésére, ezért  mind a megtervezés, mind az elkészítés során. Most megtudhatod, milyen alapanyagokból kell összeállítanod az egészséges és tartalmas ebédedet!

Miből áll a tökéletes ebéd?

Abban az esetben, ha naponta ötször étkezel, tehát nem marad ki sem a tízórai, sem az uzsonna, bőségesen elegendő lesz egy kisebb adag, teljes értékű ebéd is, ezzel is tökéletesen jól fogsz lakni.

Bár ennek a főétkezésnek egyaránt kell tartalmaznia komplex szénhidrátokat illetve komplett fehérjéket, nem szabad leterhelned a gyomrodat egy nagyobb adag elfogyasztásával. Ilyenkor ugyanis nem energiát és felfrissülést hoz az étkezés, hanem éppenséggel elnyom, tönkreteszi a délutánodat, hiszen elveszi azt az energiát, amit a munkára kellene fordítanod.

Komplett fehérje

Az előző bekezdésben talán két ismeretlen összevetővel is találkozhattál, amik pedig nagyon fontos részei az étkezésünknek. A komplett fehérjék a szervezet számára nélkülözhetetlen aminosav-tartalommal bírnak, amik elsősorban az állati eredetű ételekben (pl.

húsok, tejtermékek) találhatóak meg. Az inkomplett fehérjék (pl. zöldségek) sem hanyagolhatóak el, ezek, bár nem tartalmaznak hiánytalanul esszenciális aminosavakat, attól még egészségesek és kiegészítik a komplett fehérjék jótékony hatásait.