Illatos és egészséges téli fűszerek, amik a te konyhádból sem hiányozhatnak

Írta: ,

Te is imádod az ánizsos csillag és a mézeskalács illatát a lakásban? Az ízükről már nem is beszélve, igaz? De nem feltétlenül kell bűntudattal enned ezeket a finomságokat – most eláruljuk, hogy a gyakran használt fűszereknek milyen jótékony hatásai vannak az egészségedre!

Fahéj Kép forrása: motherearthliving.com

A fahéj a kórokozók ellenszere, görcsoldó és nyugtató, valamint stressz-­ és feszültségoldó hatású.

Használhatod légúti fertőzések kezelésében, az emésztés serkentésére, de menstruációs görcsök enyhítésére is alkalmas, például egy isteni fahéjas tea formájában. Puffasztó étel fogyasztása utána pedig kortyolj el egy pohár finom, fűszeres forralt bort, és máris jobb lesz a közérzeted!

Kutatások igazolták, hogy a fahéj fogyasztása csökkenti a vércukor­, a triglicerid­, és a káros LDL­-koleszterin szintjét, így segíthet a cukorbetegség kezelésében.

Emellett az érrendszeri betegségek kockázatának csökkentéséhez is hozzájárul ez a csodás fűszer.

Recept tipp: Dán fahéjas csiga

Gyömbér

Ezt az isteni fűszert régen gyógyszerként használták hányinger csillapítására, görcsoldóként, szélhajtóként és enyhe gyulladáscsökkentőként.

Utazási betegségnél, terhességi émelygésnél, vagy gyomorfertőzés esetén készíts gyömbérteát citrommal, hűtsd le teljesen, és napi 2-­3 pohárral, lassan kortyolgatva igyál belőle.

Nátha megelőzésére is remek: ha érzed, hogy kezd fájni a torkod, vagy már tüsszögsz, vesd be a gyömbért!

Recept tipp: Gyömbéres pirított tészta

Főzd meg a kínai tojásos metélt tésztát, majd egy serpenyőben melegíts mogyoróolajat, pár gerezd fokhagymát, és dobd rá a tésztát. Önts rá szójaszószt, pirítsd le a tésztát, és a végén reszelj rá friss gyömbért. Kész ételnek vagy köretnek is jó.