Így javíthat az egészségeden napi 3 banán

Írta: ,

A banán az egyik legnépszerűbb gyümölcs az egész világon, és ez nem is olyan meglepő, ha belegondolsz, mennyire finom turmixként vagy desszertként (de akár csak önmagában is) fogyasztva. Kutatások szerint egyébként a varázsszám a hármas: naponta ennyit kell megenned ahhoz, hogy biztosítsd a szervezetednek az elegendő káliumbevitelt. Ráadásul ezen kívül még rengeteg pozitív hatása van a gyümölcsnek, amiről érdemes tudnod!

1/5 Használd magas vérnyomás ellen!

Felmérések bebizonyították, hogy már napi három banán is képes jelentősen lecsökkenteni a vérnyomásodat.

Egy közepes méretű gyümölcsben körülbelül 422 mg kálium található, és szinte teljesen nátriummentes.

Ez pedig azért is fontos, mert manapság egyre több nátrium található az ételekben, amelyek bizonyítottan vérnyomásnövelő hatással rendelkeznek.

2/5 Segítenek a megfelelő emésztésben

A banán tele van rostokkal (emészthetővel és emészthetetlennel egyaránt), ami nagyon fontos tápanyag a szervezetünk számára, hiszen segít szabályozni az emésztésedet azáltal, hogy egy kissé lelassítja azt.

Nem véletlen, hogy a reggeli étkezéseknek gyakori összetevője a banán: ez a gyümölcs ugyanis felpörget, így energikusan indíthatod a napodat, és hosszabb ideig megszünteti az éhségérzetedet is.

Diétázóknak is jó választás lehet!

Egészséges sejteket teremtesz vele Kép forrása: Shebeko/depositphotos.com

3/5 Egészséges sejteket teremtesz vele

A banán emellett kifejezetten gazdag B6-vitaminban – egy felnőtt számára a napi adag körülbelül 20%-át tartalmazza magában.

És kifejezetten fontos, hogy erre odafigyelj: ez a vitamin ugyanis segít a testednek inzulint, hemoglobint és nem esszenciális aminosavakat termelni, hogy képes legyen egészséges sejteket létrehozni.

Lehet, hogy valójában nem is napi egy alma, hanem napi egy banán tartja távol az orvost?

4/5 A banán természetes boldogságnövelő

Egy közepes méretű banánban nagyjából 27 mg magnézium található. Ez az ásványi anyag pedig fontos szerepet tölt be abban, hogy mennyire van jó kedved, és milyen pihentető az alvásod.

Napi szinten a férfiaknak 420 mg, a nőknek 320 mg magnézium bevitelre van szüksége; ha ez kimarad az étrendedből, sajnos sokkal nagyobb eséllyel szenvedhetsz szorongástól vagy depressziótól.

Ha gyakran van rossz kedved, előfordulhat, hogy ez áll a háttérben.

5/5 A szívbetegségek megelőzésében is hatékony

Ahogy azt már korábban is említettük, a banán rengeteg rostot tartalmaz, ez pedig a szívedre is jótékony hatással van.

Korábbi felmérések szerint ugyanis a rostokban magas étrend segítségével lecsökken a valószínűsége annak, hogy hajlamos legyél többek között szív- és érrendszeri betegségekre.

Ezek után nem is kérdés, miért érdemes naponta három banánt belecsempészned az étrendedbe!