Így fogyaszthatsz télen is sok zöldséget és gyümölcsöt

Írta: ,

Télen sokkal kevesebb zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk, mint a meleg hónapokban. Pedig – rögtön látni fogod – ennek nem muszáj így lennie! Hiszen a kínálat továbbra is adott, csak pár trükköt kell betartani a változatosság érdekében.

Elő a savanyúságokkal!

A savanyúságokra nem sokan tekintenek vitaminforrásként, pedig az eltett zöldségek valójában sokat számítanak a hideg hónapok alatt. Természetesen minden egyes savanyúság hasznos, úgyhogy bátran fogyaszd őket akár szendvics, akár főétel mellé, ha pedig kedveled az ecetes ízeket, egész nyugodtan tekinthetsz rájuk nassolnivalóként.

A savanyúságok közül télen kiemelkedő a cékla és a savanyú káposzta, utóbbiból feltétlenül érdemes nyersen is falatoznod. Persze a főtt, káposztás ételek is jó választásnak bizonyulnak, ám a főzés során a vitamintartalom jelentős része távozik.

Jöhetnek a friss csírák Kép forrása: foodgawker.com

A csírákra hazánkban még nincs túl nagy kereslet, pedig ezek a vitaminbombák valósággal csodát tesznek a szervezettel. Különösen sokat segítenek ősszel és télen, amikor megcsappannak a boltban a frissebb zöldségkészletek.

A nagyobb hipermarketekben vásárolhatsz csírákat dobozban, de sokkal jobban megéri, ha otthon állsz neki a projektnek. Csíráztató tálat már 1-2000 forintért vehetsz, egy zacskó mag pedig csupán pár száz forintba kerül (és sokszor még a negyede is sok egy-egy csíráztatás alkalmával). Így ráadásul egészen biztos lehetsz benne, hogy a csírák valóban frissek, hiszen ráérsz fogyasztás előtt kivenni őket a tálból. Szendvicsekhez igazán tökéletesek!