Így fogyaszd változatosan a nyár gyümölcseit

Szabó Erzsébet
Írta: ,
Így fogyaszd változatosan a nyár gyümölcseit

A nyár tele van finomabbnál finomabb gyümölcsökkel, amik többek között az egészséges és alakbarát táplálkozás alapjait képezik. Bár az igazán lédús, érett változatokkal nem árt vigyázni a diétázóknak, számukra is akad jó néhány alternatíva a gyümölcsfogyasztás megszínesítésére.

Jéghidegen tördelve Kép forrása: hellowonderful.co

Az előbbi alapelvhez nagyon hasonló az alábbi finomság is, de mint tudjuk, a változatosság gyönyörködtet, s ez egyaránt igaz a gyümölcsök felhasználásra.

Fogjunk egy lapos tepsit, akkorát válasszunk, amit kényelmesen be tudunk tenni a fagyasztónkba. Béleljük ki zsírpapírral, majd öntsünk bele néhány doboz natúr görög joghurtot, legfeljebb egy-két centi magasságig.

Ezután az alaposan megmosott, majd megszárított (szükség esetén félbevágott) bogyós gyümölcsöket szórjuk bele a joghurtba és tegyük az egész tepsit a fagyasztóba.

Miután a végtelenül egyszerű desszertünk megdermedt, a zsírpapír segítségével könnyedén vegyük ki a formából.

Ezt követően határozott mozdulatokkal tördeljük fel kisebb-nagyobb darabokra és már fogyaszthatjuk is.

Isteni salátákban

Sokan alábecsülik a gyümölcssalátákat, pedig a felmérések alátámasztják, hogy a gyermekek is sokkal több gyümölcsöt és zöldséget esznek meg abban az esetben, ha azokat megtisztították és falatokra vágták.

Ugyanez az alapelv érvényes a felnőttekre is, jóval könnyebben eszünk meg egy nagy adag egészséges gyümölcsöt, ha szánunk időt az előkészítésére.

Ne sajnáljunk néhány extra percet áldozni arra, hogy a színpompás finomságokat összehangoljuk, rettenetesen sokat számít a látvány és az összhang.

Pár csepp friss citromlével elkerülhetjük a barnulást, a méz, a menta, vagy éppen a fahéj segít az ízesítésben, de natúr joghurtot, gyümölcslevet is bevethetünk a cél érdekében. Sőt, a változatosság jegyében kipróbálhatjuk a tördelt kekszet és a zabot is.