Így fogyaszd változatosan a nyár gyümölcseit

Írta: ,

A nyár tele van finomabbnál finomabb gyümölcsökkel, amik többek között az egészséges és alakbarát táplálkozás alapjait képezik. Bár az igazán lédús, érett változatokkal nem árt vigyázni a diétázóknak, számukra is akad jó néhány alternatíva a gyümölcsfogyasztás megszínesítésére.

Fűszeresen pépesítve

A turmixokkal nem árt vigyázni, ugyanis a hagyományos formában fogyasztott gyümölcsökhöz képest magasabb a glikémiás indexük, de azért időnként tökéletesen beleférnek a napirendbe.

A pépesített, összeturmixolt gyümölcsöknek nagy előnyük, hogy könnyű őket fűszerekkel ízesíteni, joghurtokkal, proteinporokkal, vagy éppen kakaóval keverni, és gyakorlatilag a végtelenségig variálhatunk velük.


Idd magad egészségesre! Zöldségek és gyümölcsök a pohárban


Az állaguk, az összetételük, a kalóriatartalmuk éppúgy változhat, ahogy a kedvünk, egyszóval a turmixok kiválóak a gyümölcsfogyasztás fokozására.

A tartalmasabb, hosszabb távon eltelítő érzés érdekében olykor keverjük a gyümölcsöket zabbal, magvakkal, ha pedig egészségesebb, alacsonyabb kalóriatartalomra vágyunk, bátran próbáljuk ki a zöldségekkel elegyített változatokat. 

Lefagyasztva jégkrémként

A turmixokat messze nem csak frissen fogyaszthatjuk, hiszen akár le is fagyaszthatjuk őket, és így isteni, házi jégkrémet kaphatunk.

Nem árt, ha beszerzünk egy-egy jégkrémformát és néhány pálcikát, mert a család garantáltan rá fog járni a hűsítő finomságokra.

Ha nem szeretnénk tejszínes, vagy akár turmixolt jégkrémet készíteni, szerencsére akkor is készíthetünk hasonlóképpen látványos és alakbarát édességet.

Ízlésünknek megfelelően válogassunk össze olyan gyümölcsöket, amik jól bírják a fagyasztást, majd karikázzuk, szeleteljük fel őket.

A jégkrémformát alaposan töltsük meg a gyümölcsökkel, majd öntsük rájuk házilag készített üdítőt, vagy kalóriaszegény, lehetőleg cukormentes gyümölcslevet.

Tegyük a megtöltött formát a mélyhűtőbe, majd néhány óra múlva már fogyaszthatjuk is a desszertet.