Így érd el, hogy tényleg csak akkor egyél, mikor éhes vagy

Írta: ,

Valld be, hogy sokszor olyankor is falatozol, ha nem vagy éhes és nem feltétlen sárgarépát, vagy brokkolit. Kár lenne ezért hibáztatnod magad, vagy bűntudatot érezned, mert ez a legtöbb ember életében gyakori, viszont a jó hír az, hogy ezt is lehet kontrollálni. Mutatjuk, hogyan.

Csak az evésre figyelj! Kép forrása: duchessdior/Tumblr

1/5 Csak az evésre figyelj!

Biztos te is észrevetted már, hogy, ha evés közben filmet nézel, vagy internetezel, akkor valahogy sokkal több falat lecsúszik a torkodon. Míg mikor leülsz egy asztalhoz és csak az ízekre, rágásra koncentrálsz, akkor sokkal hamarabb jelentkezik a teltségérzet.

Ez azért van, mert filmezés közben nem az evésre koncentrálsz. Az csupán egy pótcselekvés, pedig pont, hogy fordítva kellene működnie.

Próbáld ki azt, hogy amikor eszel (legyen ez akár egy alma), akkor mindig le kell ülnöd az étkezőasztalhoz. Egy idő után már nem is lesz annyira nagy buli.

Találj más hobbit! Kép forrása: s175.photobucket.com

2/5 Találj más hobbit!

Sokan csak unalomból nyúlnak be percenként a hűtőbe, mert éppen nincs jobb elfoglaltságuk. Pedig kellene, hogy legyen, mert ez a reflexszerű tevékenység könnyen elhízáshoz vezethet.

Ha azon kapod magad, hogy te is gyakran csak azért eszel, mert unatkozol, akkor találj valamit, amivel lefoglalhatod magad és nem csak az evés körül jár minden gondolatod.

Például a sport egy nagyon jó pótcselekvés lehet. Mikor azt érzed, hogy kilyukad a gyomrod annak ellenére, hogy bőségesen belakmároztál, akkor ezt a tévképzetet csak az agyad generálta.

Nem bírjuk hangsúlyozni… IGYÁL! Kép forrása: blog.juliakostreva.com

3/5 Nem bírjuk hangsúlyozni… IGYÁL!

Számtalan pozitív hatását érezheted a megfelelő mennyiségű folyadékbevitelnek, szép, hidratált lesz a bőröd és nem utolsó sorban az éhségérzeted is csökkenni fog. Sokszor, mikor úgy érzed üres a gyomrod, a szervezeted valójában csak folyadék után sóvárog.

Egy nagyon jó tanács, amiről már biztos hallottál, hogy étkezés előtt igyál megy egy pohár vizet. Nem csak, hogy kevesebbet tudsz majd enni, de az is előfordulhat, hogy egyáltalán nem leszel majd éhes.

Ha pedig igazán kemény csaj vagy, akkor kezdd a reggeleket egy almaecetes víz kombinációval. Ez egy szuper zsírégető, ami egyből felturbózza az anyagcserédet.

Temetkezz a munkába Kép forrása: stocksy.com

4/5 Temetkezz a munkába

Észrevetted már a húzósabb napokon, mikor alig van időd enni, amúgy jóval kevesebb energia bevitel is elegendő lenne számodra, de mi van a nyugis napokkal, mikor van időd meglátogatni a büfét napjában többször is, kényelmesen ebédelni a kollégáiddal és otthon főzni a párodnak egy romantikus vacsit?

Na, ezeknek a helyzeteknek legtöbbször féktelen evés lesz a vége és még akkor is tömöd magadba a finomságokat, ha úgy érzed, már szétdurransz.

Ezekre a napokra is találj valami olyan munkát, kihívást, ami eltereli a figyelmedet az evésről és inkább törekedj arra, hogy csak akkor indulj meg a hűtő felé, ha jelzett a gyomrod.

Trenírozd az agyad! Kép forrása: clipers.net

5/5 Trenírozd az agyad!

Az agyunk képes tévképzeteket gyártani és, mikor meglátsz egy kívánatos sütit, akkor ott nem a gyomrodra figyelsz, hanem az agyad alkotta képre.

Elérheted, hogy teljesen semlegesen reagálj ezekre az ételekre, persze ehhez nagyon sok kitartás és akarat szükséges.

Mikor megérted, hogy az étel a létezés egyik feltétele és nem azért van, hogy minél többet halmozz fel, akkor egy idő után a kötődés is megszűnik felé.

Persze kötelességed ezentúl is enni a nagymamád főztjéből, de ezúttal már ne annyit, hogy utána órákig fel se tudj kelni a kanapéról.

A legfontosabb, hogy tarts mértéket és kontrolláld az étkezésedet.