Így előzhető meg táplálkozással a csontritkulás

Sándor Alexandra
Írta: ,
Így előzhető meg táplálkozással a csontritkulás

Fiatal felnőttként erős csontoknak örülhetsz, ha egészséges vagy. A harmadik iksz betöltésével azonban a csontszövetek ritkulni kezdenek, a menopauza pedig elképesztő mértékben felgyorsítja a folyamatot. A csontjaid épségének, illetve a csontritkulás megelőzésének egyik legegyszerűbb módja a megfelelő táplálkozás, amelynek az alapjait a következőkben mutatjuk be.

Tej(termékek)

A kalcium az erős csontok alapköve. A nőknek 50 éves korig naponta 1 000 mg-ra van szükségük belőle, majd ez a mennyiség 1 200 mg-ra emelkedik. Férfiaknak 70 fölött ajánlják a növelt bevitelt. 

A kalciumforrások királya kétségtelenül a tej, amiből egy 2,5 dl-es pohár több mint 300 mg-ot rejt – zsírtartalomtól függetlenül. Természetesen a tejtermékek – köztük a túró, a kefir és a joghurt – is kiemelten hasznosak ilyen szempontból.
Olajos halak

A tej és a tejtermékek nem egyedüli kalciumforrást jelenthetnek az étrendedben. A szardínia apró, ehető csontocskái pontosan olyan anyagokat tartalmaznak, amelyek a saját csontjaid épüléséhez is kiválóak. 

Egy 80-90 g-os konzerv még több kalciumot rejt, mint egy pohár tej. Ne feledd, hogy meleg ételekhez, salátákhoz vagy akár önmagában is fogyaszthatod egy kis teljes kiőrlésű péksüteménnyel! Az olajos halak omega-3 zsírsavai ugyancsak jót tesznek a mozgásért felelős szervrendszerednek.

Fókuszban

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba