Így csökkentheted észrevétlenül a cukorbeviteledet

Írta: ,

Valószínűleg nem mondok újat azzal, hogy a cukor nem tesz jót a szervezetednek: a fehér cukor, sőt, nagy mennyiségben még a gyümölcscukor is kiakasztja az inzulinszintedet, és hosszú távon elhízáshoz vezet. El sem hinnéd, mennyi rejtett cukrot eszünk, hiszen szinte minden előre elkészített ételben, szószban, mártásban, öntetben, joghurtban, egészségesnek hitt reggelizőpehelyben annyi cukor van, hogy ha eléd tennénk kockacukor formájában, elszörnyülködnél rajta. Persze senki nem szeret lemondani a néhai esetleges csokiról vagy sütiről, de igenis ki lehet csempészni a felesleges cukrot az étrendünkből – mondjuk így!

Az első szabály: csínján az édességgel! Kép forrása: buzzfeed.com

Ez annyira nem észrevétlen, viszont nagyon fontos: ne egyél túl sok édességet. Mivel nem vagyok a teljes megvonás híve, nem tanácsolom, hogy minden édeset vonj meg magadtól, de próbálj meg nem minden nap enni, és válogasd meg, mit viszel be a szervezetedbe.

Jó taktika lehet, ha magad készíted el az édességeket, amiket aztán megeszel – sokkal kevesebb cukor van egy saját magad sütötte süteményben, sőt, akár teljesen el is hagyhatod az édesítők javára. Talán így csempészheted ki a legegyszerűbben a felesleges cukrot az édességekből – nem kell méregdrágán megvenni a paleo változatot, sokkal jobb, ha te készíted el magadnak.

Na jó, nem az összeset – inkább csak azokat, amik színesek-szagosak-cukrosak, mint például a koktélok legnagyobb hányada. Ha már mindenképpen felöntesz a garatra, tudnod kell, hogy az alkohol valójában ugyanaz, mint a cukor – káros szénhidrát, amit a szervezeted nagyon nem fog megköszönni.

A biztonságosabb italok közé tartozik a vodka (kizárólag szódával és citrommal, semmi narancslével) és a száraz borok is, és a pálinkáról sem kell lemondanod, mert abból úgysem tudsz annyit meginni, hogy túl sok cukrot vigyél be a testedbe. Az aranyszabály itt is a mértékletesség: egy-két pohár bortól még nem lesz egy számmal nagyobb a feneked!