Így csempéssz észrevétlenül több rostot az étrendedbe

Írta: ,

A rostgazdag táplálkozás az egészséges élet egyik alapköve – nem egyszerű azonban megvalósítani, főleg akkor, ha nem szeretsz túl sok gyümölcsöt enni. Van néhány tippünk arra, hogy hogyan csempéssz úgy több rostot az étrendedbe, hogy nem kell hozzá kilónyi gyümölcsöt magadba erőltetned.

A hüvelyesek mindenhez mennek Kép forrása: naturallyella.com

1/4 A hüvelyesek mindenhez mennek

Kevesen tudják, hogy a hüvelyesek (például a babok) méretükhöz képest szép mennyiségű rostot tartalmaznak. Ráadásul gyakorlatilag szinte minden ételhez hozzá tudod passzintani őket – jó, mondjuk egy zabkásához nehéz lesz, de nem lehetetlen.

Tedd hozzá a salátádhoz, a köretedhez, készíts csicseriborsóból humuszt – az egésznek csak a kreativitásod szabhat határt. Arra azért készülj fel, hogy a nagyobb mennyiségű rostos ételektől (főleg a babféléktől) eléggé fel fogsz fújódni, de mindenképpen megéri, ha az egészségedről van szó.

Csinálj gyümölcsturmixot! Kép forrása: theginghamapron.com

2/4 Csinálj gyümölcsturmixot!

Ha nem szeretsz túl sok gyümölcsöt és zöldséget enni, könnyen letudhatod a napi rostbeviteled nagy részét azzal, ha turmixot készítesz belőlük.

Bár a zöldségturmixok furcsán hangozhatnak, de nagyon finomak, főleg, ha egy-egy gyümölcsöt is hozzádobsz – a spenótos, kivis, banános és kínai kelkáposztás változat például garantáltan verhetetlen párosítás.

Arra figyelj, hogy ne csak a levet idd meg a turmixból, hanem a rostos részét is, hiszen ez a lényege annak, hogy fogyasztod.

Vedd elő a jó öreg zabkását! Kép forrása: bloglovin.com

3/4 Vedd elő a jó öreg zabkását!

Mindenki a zabkását akarja letunkolni az ember lányának torkán, méghozzá nem is hiába: ha egészséges hozzávalókkal készíted el, remek szénhidrátforrás, és ráadásul tele van rosttal is.

A zab amúgy is igazi superfood, és általában gyümölccsel fogyasztjuk, így nyugodtan kijelenthetjük, hogy valódi rostparadicsom.

Arra viszont vigyázz, hogy ez csakis a rendes, főzött vagy éjszakára hagyott zabkására vonatkozik, a boltban kapható, cukrozott és tartósítószerekkel felpakolt változatok sajnos pont annyira egészségesek, mintha megennél egy szelet csokit, sőt.

Miért van szükséged rostra? Kép forrása: thelittleepicurean.com

4/4 Miért van szükséged rostra?

Bár a csapból is ez folyik, azért akad, aki nem tudja, miért is van szüksége a szervezetének rostra. Azon túl, hogy az emésztést segíti elő, az úgynevezett oldható rostok (amelyek magukba szívják a vizet, és felpuffadnak) segítenek, hogy a vércukorszinted a megfelelő határokon belül maradjon, és evés után fokozatosan dolgozd fel az ételből származó kalóriákat.

Ezek hatására, ha sok rostot eszel, tovább is maradsz tele, és kevésbé leszel éhes. Ezen kívül a koleszterolszintedet is csökkenti, és segít stabilizálni a vérnyomásodat. Nőként átlagosan 25 grammnyi rostra van szükséged, a férfiaknak ennél kicsit többre, 38 grammra.