Így csempéssz észrevétlenül több rostot az étrendedbe

Írta: ,

A rostgazdag táplálkozás az egészséges élet egyik alapköve – nem egyszerű azonban megvalósítani, főleg akkor, ha nem szeretsz túl sok gyümölcsöt enni. Van néhány tippünk arra, hogy hogyan csempéssz úgy több rostot az étrendedbe, hogy nem kell hozzá kilónyi gyümölcsöt magadba erőltetned.

A hüvelyesek mindenhez mennek Kép forrása: naturallyella.com

Kevesen tudják, hogy a hüvelyesek (például a babok) méretükhöz képest szép mennyiségű rostot tartalmaznak. Ráadásul gyakorlatilag szinte minden ételhez hozzá tudod passzintani őket – jó, mondjuk egy zabkásához nehéz lesz, de nem lehetetlen.

Tedd hozzá a salátádhoz, a köretedhez, készíts csicseriborsóból humuszt – az egésznek csak a kreativitásod szabhat határt. Arra azért készülj fel, hogy a nagyobb mennyiségű rostos ételektől (főleg a babféléktől) eléggé fel fogsz fújódni, de mindenképpen megéri, ha az egészségedről van szó.

Csinálj gyümölcsturmixot! Kép forrása: theginghamapron.com

Ha nem szeretsz túl sok gyümölcsöt és zöldséget enni, könnyen letudhatod a napi rostbeviteled nagy részét azzal, ha turmixot készítesz belőlük.

Bár a zöldségturmixok furcsán hangozhatnak, de nagyon finomak, főleg, ha egy-egy gyümölcsöt is hozzádobsz – a spenótos, kivis, banános és kínai kelkáposztás változat például garantáltan verhetetlen párosítás.

Arra figyelj, hogy ne csak a levet idd meg a turmixból, hanem a rostos részét is, hiszen ez a lényege annak, hogy fogyasztod.