Hogyan vezess be egy új szokást az életedbe? Lássuk, mi is az a 21 napos szabály

Írta: ,

Egy új szokást nem egyszerű bevezetni a mindennapokba, főleg, ha nincs meg a kellő elhatározás vagy cél. Nem mindegy az sem, hogy milyen indíttatásból kezdenéd el ezt az új dolgot, hiszen ez nagyban befolyásolja a dolog sikerességét. Minden reggel korábban szeretnél kelni, hogy legyen időd edzeni, többet szeretnél olvasni vagy több időt együtt tölteni a családoddal? Lássuk, hogy mit kell tenned ahhoz, hogy mindez szokássá váljon!

21 nap Kép forrása: meltyfashion.fr

1/5 21 nap

Kutatások is igazolják, hogy körülbelül két-három hét kell ahhoz, hogy egy közepesen bonyolult szokás a mindennapjaid részévé váljon. Mit jelent ez?

Hogy pontosan érkezel mindenhová, hogy rendszeresen edzel, hogy egészségesen étkezel, hogy priorizálsz vagy, hogy tudatosan tervezel.

Ezeket ugyanis, ha megvan az elhatározás, akkor egy-két egyszerű lépésben a rutinod részévé teheted.

Tipp: Ha ennél nagyobb volumenű változásokat szeretnél elérni, akkor azt tanácsoljuk, hogy bontsd kisebb célokra és apránként haladj! Nézzük, hogyan!

Hozd meg a döntést Kép forrása: citizencouture.com

2/5 Hozd meg a döntést

Miután elhatároztad, hogy igen, minden reggel fel fogsz kelni, hogy munka előtt legyen időd edzeni, akkor már jó úton haladsz, már csak egy kis pontosításra van szükség. Egy jó cél ugyanis konkrét és mérhető.

Azaz mondd azt, hogy holnaptól minden reggel fél hétkor kelek és elmegyek futni.

Úgy értjük ha törik, ha szakad, ha épp az ágyban fekve még nincs kedved vagy csábítóbb lenne valami más program.

Egy ilyen konkrétumot ugyanis nehezebb kifogásokkal elodázni, mintha általánosan csak azt mondanád, hogy korábban kelek az edzés miatt. És ez el is vezet a következő pontunkhoz.

Ne enegdj a kifogásoknak Kép forrása: prontaevestida.com

3/5 Ne enegdj a kifogásoknak

Talán ez az egész folyamat legnehezebb pontja, hiszen a kifogások sokszor erősebbnek tűnnek, mint maga a döntés.

Persze magadban te is tudod, hogy ezeket legtöbbször csak a fáradtság vagy a lustaság szüli, és nem szabad hagynod magad, azonban néha tudod, de mégsem megy.

Tipp: A kifogások legyőzésében segítenek a pontos határidők, a konkrét célok és persze egy erős elhatározás.

Konkrétabban, ha a reggeli futás a cél, akkor könnyítsd meg magadnak a készülődést, tedd ki előre az ágyad mellé a futócuccod, amit csak fel kell kapnod, dobj be egy shake-et és indulj!

Ne hallgass róla Kép forrása: bytezza.com

4/5 Ne hallgass róla

Ha elhatároztad, hogy szeretnél egy új szokást bevezetni az életedbe, akkor a legrosszabb, amit tehetsz, hogy hallgatsz róla.

Hasznos ugyanis, ha másokkal is megosztod ezt a döntésed, hiszen így te is észrevétlenül egyre többször kimondod majd, vizualizálod magad előtt a célt, és még elkötelezettebb leszel, hogy ne add fel, hiszen így nem csak magadnak, de másoknak is csalódást okoznál.

Nem tudjuk, melyik lenne a rosszabb, úgyhogy inkább dobd félre a kifogásokat és haladj előre!

Jutalmazd magad Kép forrása: camillestyles.com

5/5 Jutalmazd magad

Nehéz a napi rutinba új elemeket beépíteni, főleg akkor, amikor napközben ezer más dolgod van és alig marad energiád ilyen apróságokra is figyelni.

Hasznos, ha a minden reggel kitűzött mini célok elérését jutalmazod is valahogyan, azaz megengedsz magadnak egy finom habos kávét, egy forró fürdőt egy kis vásárlást vagy bármit, amitől jobban érzed magad.

Fontos ugyanis, hogy fejben összekapcsold az elért célt a jutalommal, hiszen így a jövőben több kedvvel és nagyobb energiával fogsz belevágni ilyen kihívásokba, mert tudod, hogy utána jöhet a megérdemelt jutalom.