Hizlaló menedzserszokások – Így legyél egészséges, ha elfoglalt vagy

Írta: ,

Már-már szinte elcsépelt a „mai rohanó világunk” kifejezés, pedig valóban komolyan hatással van az életünk minden területére ez a felgyorsult tempó. Rengeteg egészségügyi probléma adódhat abból, ha az étkezési szokásaidat illetően nincs egy normális rendszer a mindennapjaidban – a különböző súlyos betegségeken kívül elhízáshoz is vezethet, ha nem figyelsz oda az egészséges étrend kialakítására!

Reggelire csak egy kávé Kép forrása: interiorsbystudiom.com

Nem vagy egyedül, ha a reggelid legfeljebb egy kávé – vagy még annyi sem. Tény, hogy rengetegen ébrednek fel ennek az isteni italnak a segítségével, de önmagában fogyasztva a kávé kifejezetten rossz választás reggelire.

A jótékonynak tartott mellékhatás (vagyis hogy rásegít bizonyos folyamatokra az illemhelyiségben) a kávé anyagcsere-gyorsító, izom-összehúzódásokat kiváltó hatásának köszönhető.

De belegondoltál már abba, hogy ez hosszú távon mennyire káros lehet az egészségedre? Sajnos az sem segít, ha tejjel és édesítővel turbózod fel, ugyanis az éhgyomorra fogyasztott trió laktózérzékenységet és inzulinrezisztenciát is kiválthat!

Próbáld ki inkább ezt Kép forrása: theawesomegreen.com

Semmiképpen se fogyaszd önmagában a kávét reggelire, mindenképpen egyél mellé valamit! Ha nincs időd szendvicset készíteni, vagy éppen virslit főzni a rántottához, semmi gond, vannak alternatív lehetőségek.

Ilyen például, ha egészséges müzlit készítesz magadnak, amiből reggel csak egy fél marokkal kell a joghurtodba tenned. Előző este elkészítheted a zabkásádat, a zabkorpából készült „tejbedarádat”, vagy éppen a chia pudingodat – ezek az egészséges alapanyagok a hűtőben állva még jobban megduzzadnak, és reggel nagyon jól fognak esni.

Ráadásul néhány napig is elállnak, tehát nem kell minden este foglalkoznod velük. Ha pedig végképp nincs időd, még mindig bekaphatsz néhány zabkekszet és egy kis gyümölcsöt!