Házi emésztésjavító praktikák, amikről eddig nem tudtál

Póta Szilvia
Írta: ,
Házi emésztésjavító praktikák, amikről eddig nem tudtál

A karácsony és a szilveszter könnyedén dőzsölésbe fulladhat. Az emésztőrendszerünk viszont nem tud megbirkózni az ilyenkor hagyományosan nehéz ételekkel, melynek köszönhetően a gyomorrontástól kezdve, a puffadáson át, egészen a savtúltengésig számos problémával kell szembenéznünk. Íme néhány apró trükk, melyek segítségével következmények nélkül megúszhatod a karácsonyi lakomákat!

Mozogj! Kép forrása: tumblr, valscrapbook

Bár az ünnepekkor nem esik túl jól a mozgás, érdemes beiktatni a napirendünkbe az olyan időszakokban is, amikor az átlagosnál többet eszünk.

Az edzés nem csak a fölös kilóktól szabadíthat meg, de elősegítheti az emésztést is, emellett fokozza az anyagcserét, és csökkenti stresszt.

Nem kell több órát az edzőteremben töltened, az is megteszi, ha időnként teszel egy nagyobb sétát a környéken, elmész kocogni, vagy tornázol egy kicsit otthon. Ezekkel a tevékenységekkel máris sokat tettél az egészségedért!

Lassíts!

Az ünnepi lakomák legfontosabb szabálya: „Egyél lassabban, rágj alaposan!” Ez ugyanis serkenti az élelmiszer lebontásához szükséges emésztőnedveket.

Ha a táplálékot nem bontja le megfelelően a szervezet, az könnyen puffadáshoz vezethet.

Lényeges, hogy sose egyél állva, vagy út közben, mindig szakíts időt arra, hogy nyugodtan ülve étkezhess.

Kerüld a nagy adagokat, valamint a későesti étkezéseket, hiszen mindez befolyásolhatja a pihentető alvást, és könnyen súlyfelesleghez vezethet.

Fókuszban

Nyugodt alvás a megfázás alatt is! A téli megfázások tünetei alváshiányhoz vezethetnek, mely akár egy éjszaka alatt is negatívan befolyásolhatja az agyműködésünket

5 stresszcsökkentő módszer, amivel leengedhetsz az év végi hajtásban

A hibrid autóké a jövő?

5 gyors ünnepi főfogás - mert nem a konyhában eltöltött időn múlnak az ízek!