8 hangulatjavító étel – Ezt edd, hogy jobb legyen a kedved

Sándor Alexandra
Írta: ,
8 hangulatjavító étel  – Ezt edd, hogy jobb legyen a kedved
Az vagy, amit megeszel” – tartja a mondás, ami átvitt értelemben tényleg igaz. A táplálkozás útján bevitt anyagok ugyanis jelentős mértékben befolyásolják testi-lelki egyensúlyunkat. Ha szeretnéd, hogy egy kicsit jobb legyen a kedved és a közérzeted, fogyaszd a következő fogásokat!
Fehérjében gazdag ételek
A zsírszegény tejtermékek, a zabfélék, a banán és az aszalt datolya kiváló triptofán-források.
 
Ennek a vegyületnek kiemelt szerepe van a hangulat alakulásában, mivel alacsony szinte bizonyítottan összefügg a fokozott agresszióval.
 
Testünk „magától” nem termeli, tehát mindenképpen étrendi úton kell fedezni a szükségletet.
Spenót
Hányszor láttad Popeye-t, a tengerészt rosszkedvűnek?
 
A tréfát félretéve az étrendbe iktatott folsav segít nyugodt idegállapotba kerülni, márpedig a spenót ebből rengeteget rejt.
 
Sütve, párolva, salátában vagy köretként is kiváló. Nagyon enyhe íze van, tehát tévhit, hogy rémes vagy ehetetlen lenne.

Fókuszban

Nyugodt alvás a megfázás alatt is! A téli megfázások tünetei alváshiányhoz vezethetnek, mely akár egy éjszaka alatt is negatívan befolyásolhatja az agyműködésünket

5 stresszcsökkentő módszer, amivel leengedhetsz az év végi hajtásban

A hibrid autóké a jövő?

5 gyors ünnepi főfogás - mert nem a konyhában eltöltött időn múlnak az ízek!