Hangulatevő vagy? Így változtass rajta

Írta: ,

Én megértem. Tényleg. Nincs jobb dolog kerek e világon, mint egy hosszú nap után hazamenni, és elmajszolni egy tábla csokit. Meg egy kis chipset. És egy kis sütit. De az evésnek nem az lenne a legfontosabb szerepe, hogy felvidítson vagy megnyugtasson, hanem az, hogy a megfelelő tápanyagokat bejuttassa a szervezetedbe – így nem árt, ha leszoksz (leszokunk) a hangulatevésről.

Egyél gyakrabban! Kép forrása: apartment34.com

„Micsoda, egyek többet, amikor pont azt próbálom elérni, hogy kevesebbet egyek?”

Bizony, hiszen ha többször eszel kisebb adagokat egy nap, úgy fogod érezni, hogy folyton majszolsz, így nem lesz szükséged ételre, ha éppen unatkozol.

Sőt, így sokkal valószínűbb, hogy az előre betervezett napi ételmennyiségedbe is belefér az, hogy az egyik adagot akkor edd meg, amikor valamiféle változás következett be a hangulatodban (unatkozol, rossz kedved lesz, frusztrált vagy).

Ne hagyd ki a reggelit! Kép forrása: pinchofyum.com

Annyiszor hallani, de még mindig van, aki éhesen érkezik munkába – ne hagyd ki a reggelit!

Az igaz, hogy egy korai reggeli után sokkal hamarabb éhes leszel, de nélküle egész nap kívánni fogod a nassolnivalót, és ezzel rosszabbul jársz, mint mondjuk egy kiadós tízóraival.

Kutatások kimutatták, hogy ha egészséges, tartalmas reggelit eszel, akkor kevésbé kívánod napközben az édességet és a nassolnivalót. Plusz az anyagcseréd is beindul tőle, úgyhogy egész nap hatékonyan használod fel a kalóriákat.