Hangulatevő vagy? Így változtass rajta

Írta: ,

Én megértem. Tényleg. Nincs jobb dolog kerek e világon, mint egy hosszú nap után hazamenni, és elmajszolni egy tábla csokit. Meg egy kis chipset. És egy kis sütit. De az evésnek nem az lenne a legfontosabb szerepe, hogy felvidítson vagy megnyugtasson, hanem az, hogy a megfelelő tápanyagokat bejuttassa a szervezetedbe – így nem árt, ha leszoksz (leszokunk) a hangulatevésről.

Egyél gyakrabban! Kép forrása: apartment34.com

1/4 Egyél gyakrabban!

„Micsoda, egyek többet, amikor pont azt próbálom elérni, hogy kevesebbet egyek?”

Bizony, hiszen ha többször eszel kisebb adagokat egy nap, úgy fogod érezni, hogy folyton majszolsz, így nem lesz szükséged ételre, ha éppen unatkozol.

Sőt, így sokkal valószínűbb, hogy az előre betervezett napi ételmennyiségedbe is belefér az, hogy az egyik adagot akkor edd meg, amikor valamiféle változás következett be a hangulatodban (unatkozol, rossz kedved lesz, frusztrált vagy).

Ne hagyd ki a reggelit! Kép forrása: pinchofyum.com

2/4 Ne hagyd ki a reggelit!

Annyiszor hallani, de még mindig van, aki éhesen érkezik munkába – ne hagyd ki a reggelit!

Az igaz, hogy egy korai reggeli után sokkal hamarabb éhes leszel, de nélküle egész nap kívánni fogod a nassolnivalót, és ezzel rosszabbul jársz, mint mondjuk egy kiadós tízóraival.

Kutatások kimutatták, hogy ha egészséges, tartalmas reggelit eszel, akkor kevésbé kívánod napközben az édességet és a nassolnivalót. Plusz az anyagcseréd is beindul tőle, úgyhogy egész nap hatékonyan használod fel a kalóriákat.

Igyál! Kép forrása: theglowwithin.com

3/4 Igyál!

Amikor éhesnek érzed magad, nagyon sokszor valójában csak dehidratált vagy.

A megfelelő mennyiségű folyadék nem csak arra jó, hogy a hangulatevéseket megállítsa, de arra is, hogy hidratálja a bőrödet, és felpörgessen – kutatások bizonyították, hogy ha legalább napi 2,5-3 liter vizet iszol (nyáron talán kicsit több is belefér), annak olyan hatása van, mintha meginnál egy-két kávét napközben.

Ráadásul ha nem iszol eleget, akkor még a fejed is megfájdulhat – ha nem migrénes fejfájásról van szó, a nagy részét csak a dehidratáltság okozza.

Moss fogat! Kép forrása: thejungalow.com

4/4 Moss fogat!

Amikor úgy érzed, hogy bár nem vagy éhes, de nassolnál valamit (néha persze belefér, de ha ez már a héten a harmadik, érdemes elgondolkodni), akkor moss fogat!

Lehet, hogy ha annyira kívánod az ételt, ez sem fog megállítani, de az esetek nagy részében valószínűleg a mentol hűs íze visszatart attól, hogy egyél valamit (ilyenkor semmi nem ízlik annyira, mint fogkrém nélkül).