Gyümölcs- és zöldséglevek: tényleg egészségesek?

Sándor Alexandra
Írta: ,
Gyümölcs- és zöldséglevek: tényleg egészségesek?
Az, hogy mi kerül a poharadba, meghatározhatja a közérzeted, az alakod és az egészségi állapotod. A színes, illatos, intenzív ízű frissítők a legcsábítóbbak, de táplálkozástudományi szempontból a legveszélyesebbek is. Lássuk, mennyire egészségesek valójában a gyümölcs- és a zöldséglevek!
Friss zöldséglé: jó választás!
Kedvenc zöldségeid nyers levének legurítása a vitamin- és ásványianyag-pótlás kitűnő módja. A paradicsomlében található likopin csökkenti bizonyos rákfajták kialakulásának kockázatát, a gyökereseké (például a répáé vagy a cékláé) pedig mérsékeli a vérnyomást.
A rostos változat hozzájárul az anyagcsere gyorsításához. A zöldséglevek előnye a gyümölcsökével szemben, hogy kevesebb cukrot tartalmaznak.
Dobozos/üveges zöldséglé: rossz választás!
Bár az előbb említettük, hogy kevesebb cukrot találsz a zöldséglevekben, az élelmiszeripari feldolgozás során tekintélyes adag só kerülhet beléjük, ami nagy mennyiségben ugyancsak káros az egészségre.
Amennyiben nincs lehetőséged friss változatot fogyasztani, figyeld a címkét! Előfordulhat ugyanis, hogy az ígéretesnek tűnő zöldségkoktél valójában nagyrészt víz, kukoricaszirup és csupán néhány százaléka a természet ajándéka.

Fókuszban

Egyszerű húsvéti ötletek, amikkel instant ünnepi hangulatot teremthetsz a családban

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv