Gyors ételek az utcáról – Tippek az egészséges választáshoz

Írta: ,

A legtöbb gyors étel azért káros, mert magas zsír-, só- és cukortartalma van, ezért nem illeszthető be egy kiegyensúlyozott étrendbe. Egyes helyeken azonban már készülnek egészségesebb változatban is. Mit válassz a gyorsétteremben, ha úgy döntesz, hogy tudatos leszel és vigyázni fogsz az egészségedre?

Szendvics

Meghatározó, hogy milyen kenyérféléből van, és mit tettek a kenyérszeletek közé.

A rozskenyérből készült tonhalas vagy pulykasonkás, illetve húsos-ragus szendvics egészséges, és rostot is ad.

Ha majonéz is van közte, akkor több energiával tölti fel azt, aki megeszi, viszont nem mindegy, hogy milyen majonézt használsz.

A házilag előállított, nyers tojást nem tartalmazó majonéz vagy a biomajonéz egészséges.

Pizza

A teljes kiőrlésű pizzatésztában sok a rost. A paradicsomszósz még a nyers paradicsomnál is hatékonyabb rákellenes táplálék.

A sajt E-vitamin, kalcium- és foszforforrás. Sótartalma megnő, ha a tetejére szalámit, sonkát tesznek, ezért a szomjúságérzeted fokozódhat, és a folyadéktöbblet testi gyarapodást okozhat.


Mennyei! Háromsajtos pizza recept


A zöldséges csirkeragu, a gomba, az ananász, a borsó, az articsóka, a kukorica nemcsak az ízhatást fokozza, de a szervezet számára értékessé is teszi a táplálékot.

Ha otthon készíted, akkor konzerv helyett lehetőleg friss vagy mélyhűtött zöldségeket használj.