Gyönyörű bőr és jó emésztés: az uborka csodálatos egészségügyi hatásai

Írta: ,

Ez a zöldség nemcsak mesés saláta-alapanyag, hanem még abban is segít, hogy kívül-belül gondoskodj a megfelelő hidratációról! Összegyűjtöttünk néhány érvet, amiért érdemes betenned a kosaradba a legközelebbi vásárlás alkalmával…

Vitaminok és ásványi anyagok

Egy csészényi nyers, hámozatlan, kockázott uborka 115 g vizet, 16 kalóriát, 0,8 g fehérjét, 0,2 g zsírt és 2,9 g szénhidrátot rejt – tehát gyakorlatilag büntetlenül jóllakhatsz olyan salátával, amelynek az alapanyaga ez.

Az említett mennyiség a napi K-vitamin beviteled 11%-át fedezi, emellett C-, A-, B6-vitamin, magnézium, kálium, mangán, tiamin, riboflavin, pantoténsav, folsav, kalcium, vas, foszfor, cink és réz is van benne.

Bármikor érdemes tehát kiegészíteni vele a menüdet!

Belső hidratálás

Az iménti adatokból láthattad, hogy az uborka kivételesen sok vizet tartalmaz. Emellett óriási előnye, hogy ásványi sók, azaz elektrolitok is találhatóak benne.

A folyadékháztartásod egyensúlyának megőrzéséhez mindezekre szükséged van.

Edzés után és a nyári hónapokban különösen érdemes extra mennyiséget fogyasztanod belőle, de bármikor segít, ha hajlamos vagy elsumákolni a vízivást, és esténként folyton azon kapod magad, hogy már megint alig kortyoltál.

Amennyiben néhány szeletet beleraksz a vizes kancsóba, kellemes ízt nyer a vized, így több kedved lesz legurítani a napi legalább másfél litert!