A goji bogyótól a quinoáig: 6 szuperétel, ami árthat neked

Írta: ,
Te is azok közé tartozol, akik kóstoltak már meg valamit csupán azért, mert „szuperételnek” hitték? Nem vagy egyedül: a Brit Dietetikusok Szövetségének felmérése alapján az emberek 61%-a cselekszik így. A legfrissebb Európai Uniós szabályozások betiltották ugyan a kifejezés nem megfelelő használatát, de még mindig bőven akad mit tisztázni a témával kapcsolatban... Mutatunk most hat olyan finomságot, ami bizonyos esetekben problémát okozhat.
Goji bogyó

Évszázadok óta a hagyományos kínai orvoslás része. Főleg aszalvány és gyümölcslé formában kapható. 

Elvileg serkenti az agy és az immunrendszer működését, véd a szívbetegség és a rák ellen, illetve növeli a várható élettartamot. 

 
A kiábrándító valóság azonban, hogy 13 adag goji bogyó rejt annyi antioxidánst, mint egyetlen(!) darab piros alma
 
A szupernek hitt gyümölcs ráadásul úgynevezett szaponinokat tartalmaz, amelyek növelik annak az ijesztő nevű „lyukas bél” vagy „szivárgó bél” szindróma kockázatát – ennek során a bélfalon keresztül méreganyagok kerülnek a véráramba.
Azték zsályamag

A khia- vagy csiamag egy latin-amerikai mentaszerű növénytől származik. Akár nyolcszor annyi omega-3 zsírsav van benne, mint azonos súlyú lazacban. 

A mag igen gazdag fehérjében, ásványi anyagokban és antioxidánsokban, valamint elősegíti a teltségérzetet – elvileg. 
 
Gyakorlatilag viszont zselatinszerű masszává változik a gyomorban, ami hasfájást, gázképződést és puffadást okozhat. Fitáttartalma is magas, amivel gátolhatja bizonyos ásványi anyagok felszívódását. 
 
Amúgy meg mit választanál szívesebben ebédre: 30 deka azték zsályamagot vagy 30 deka lazacot…?