5 működő praktika, amivel elkerülheted a súlygyarapodás az stresszes hétköznapokban

Gerber Petra
Írta: ,

Te is tudod, sőt érzed, hogy a stressz a mindennapok szerves része. Persze ez nem feltétlenül baj, hiszen egy kis állásinterjú előtti egészséges drukk vagy egy prezi előtti lázas készülődés akár dopping szerű hatással is bírhat, ám az esetek nagy százalékában sajnos a stressz, mint az életünk megkeserítője van jelen. Olyannyira, hogy sokan evéssel igyekeznek elűzni, ám ezzel hosszútávon csak plusz kilókat szednek fel, azonban a stressz továbbra is jelen marad. Éppen ezért most hoztunk neked néhány szuper tippet és praktikát, amikkel elkerülheted a súlygyarapodást az ideges hétköznapokon is.

Igen, tudjuk, hogy ez a mai rohanó világunkban mennyire nehéz, ám fontos, hogy a napi megfelelő tápanyag beviteled meg legyen, így ugyanis sokkalta hatékonyabban tudod csökkenteni a stressz okozta tüneteket.

A zsúfolt napokon hajlamos lehetsz kihagyni egy-egy étkezést, ám hidd el, hogy hosszútávon ez egyáltalán nem éri meg, hiszen például magnézium hiány léphet fel a szervezetedben, aminek hatására jobban kívánod majd, mind a sós, mind pedig a cukros ízeket, a vércukor ingadozásról pedig már nem is beszélve.

Ha a napirended nagyon változó, akkor inkább csomagolj előre és tárazz be már előző este és persze ne feledkezz meg a köztes étkezésekről sem.

Persze tudom, hogy ezt mondani könnyű és sokkalta egyszerűbb bekapni egy szelet csokoládét vagy befalni egy egész táblával, amikor ideges vagy, ám igyekezz az ételre úgy gondolni, mint alapvető fiziológiai szükségletre.

Mert, hogy az étel bizony az, úgy ahogyan az alvás is, úgy az étkezés is alapvető igényünk, éppen ezért próbáld meg e téren kizárni az érzelmeidet és összpontosíts arra, hogy valóban csak akkor egyél, amikor éhes vagy.