Ha így időzíted a főétkezéseidet, csökkentheted a testzsír-százalékodat

Írta: ,

Mi, nők, évtizedek, sőt, valószínűleg évszázadok óta keressük azt a módszert, amivel a leghatékonyabban tudunk fogyni: az egyszerű, egészséges ételeket és rendszeres mozgást magában foglaló módszerek gyakran túl macerásnak tűnnek, ezért kutatók is igyekeznek rájönni arra, hogy vajon az étkezések hogyan tudják befolyásolni a súlyunkat. Egy friss kutatás most arra mutat rá, hogy előfordulhat: elég a reggelivel és a vacsorával babrálni, és máris megindulhat a fogyás.

Az időszakos böjt előnyeiről már korábban is írtam – annak ellenére, hogy én soha nem tudnám kipróbálni, mert reggel farkaséhesen kelek, több kutatás bizonyítja, hogy igenis hatásos lehet a fogyásban, hiszen a böjtidőszak alatt a szervezet az energiaraktáraihoz nyúl. Az egyik kutatás nyáron látott napvilágot, és egy kicsit egyszerűsíti a helyzetet: azt mutatja ki, hogy elég a reggeli és a vacsora időpontját egy kicsit eltolni ahhoz, hogy meginduljon a fogyás.

A Journal of Nutritional Sciences tudományos folyóiratban megjelent tanulmány szerint a reggeli és a vacsora másfél órával való tologatása lehet a titok nyitja: reggelizni 90 perccel később, vacsorázni pedig 90 perccel korábban kellene, legalábbis a kutatásban ez bizonyult a leghasznosabbnak.

A Surrey-i Egyetem kutatói tíz hétig végezték a kutatást, amelyben a résztvevőket két csoportra osztották: az egyiküknek a fent leírt módszerek szerint kellett étkezniük, a másikuknak pedig teljesen normálisan, megszokott időpontokban. Érdekesség, hogy egyáltalán nem szabták meg azt, hogy az alanyok mit ehetnek, folytathatták ugyanazt az étrendet, amin korábban éltek, és nem kellett egészségesebb ételeket fogyasztaniuk.

Kép forrása: pexels.com

A kutatásból kiderült, hogy azok, akik módosították a reggelijük és a vacsorájuk időpontját, kétszer annyi testzsírt vesztettek, mint azok, akik normálisan ettek. 

Az is kiderült, hogy bár tényleg nem szabták meg számukra, mennyit és mit ehetnek, az időszakosan böjtölők lényegesen kevesebb élelmiszert fogyasztottak, mint azok, akik rendesen ettek.

Viszont a résztvevők 57 százaléka mondta azt, hogy a mostani tíz hétnél tovább nem tudná fenntartani ezt az életmódot, 43 százalékuk viszont képes lenne így étkezni hosszabb távon is.

Én valószínűleg inkább az előző csoporthoz tartozom, hiszen reggeli nélkül képtelen vagyok elindulni dolgozni, de jó tudni, hogy ha egyszer sokkal gyorsabban szeretnék testzsírt veszíteni, van rá egy bevált módszer, amihez ráadásul éheznem sem kell. Azt azért érdemes megjegyezni, hogy ez a kutatás nagyon kis számú csoportokon zajlott, úgynevezett kísérleti tanulmány, és ahhoz, hogy hosszú távú következtetéseket vonhassunk le belőle, nagyobb kutatásokat is meg kell majd szervezni.