5 bőrsimító étel – fogyaszd őket, rendszeresen, és éveket fiatalodsz!

Írta: ,

A ránctalanító arckrémek- és pakolások hatásosak tudnak lenni az öregedés első jeleivel szemben, ám a kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozás többet nyom a latban, mint a különféle kencék. Cikkünkben olyan egyszerű ételeket mutatunk be, melyek rendszeres fogyasztása elősegíti a bőr feltöltődését, kisimulását.

Avokádó Kép forrása: unsplash

1/5 Avokádó

Bár az avokádó a többi zöldséghez képest kifejezetten kalóriadús, mégis arra biztatunk, hogy fogyaszd rendszeresen, hiszen olyan egészséges zsírokat tartalmaz, melyek segítenek megőrizni bőröd feszességét.

A koleszterin-szintet csökkenti, ezáltal segít megelőzni a különböző szív- és érrendszeri betegségek kialakulását.

Fogyaszthatod magában, például pirítósra szeletelve, de semleges ízének köszönhetően édes és sós ételek alapja is lehet – csak arra figyelj, hogy ne melegítsd, mert akkor keserű lesz.

Nem csak táplálékként értékes, a diy-kozmetikumok összetevőjeként is jó hasznát veheted, vagy csak egyszerűen összenyomkodva pakolásként kend az arcodra, hajadra.

Zöldtea Kép forrása: unsplash

2/5 Zöldtea

A zöldtea nem véletlenül egyik kedvenc itala az egészséges életmód híveinek, hiszen amellett, hogy felpörgeti az anyagcserét és segíti a zsírégetést, a bőrre gyakorolt jótékony hatásairól is ismert.

A zöldtea úgynevezett katekint tartalmaz, ami egy olyan rendkívül erős antioxidáns, mely sejtszinten segíti a regenerálódást.

Nyáron különösen hasznos, hiszen még a napsugárzás okozta bőrpír enyhítésében is segíthet gyulladáscsökkentő, nyugtató hatásának köszönhetően.

A koleszterinszint szabályozásában is szerepet játszik, és egyes kutatások szerint rákmegelőző hatással bír.

Fogyaszd magában vagy némi citrommal ízesítve, akár a kávédat is helyettesítheted vele, hiszen az előzőekben felsorolt jótékony tulajdonságai mellett élénkítő hatással is bír.

3/5 Natúr joghurt

A natúr joghurt tele van probiotikumommal, e tulajdonságának köszönhetően, ha rendszeresen fogyasztod, segít megőrizni bőröd fiatalságát, megakadályozza a bőrpír, pattanások kialakulását.

Az avokádóhoz hasonlóan nem csak belsőleg hatásos, kiváló alapja lehet egy saját készítésű pakolásnak vagy arcmaszknak.

A joghurtban található tejsavó ugyanis hámlasztja, simítja a bőrt, ezáltal halványítja a finom ráncokat, és különleges csillogást biztosít a bőrnek.

Áfonya Kép forrása: unsplash

4/5 Áfonya

A bogyós gyümölcsök közül nálunk is egyre népszerűbb az áfonya, mely nem csak nagyon finom és egészséges, még bőrfiatalító hatással is bír, érdemes beiktatnod az étrendedbe.

Rendkívül erős antioxidáns, bizonyos kutatások szerint olyan öregkori megbetegedések megelőzésében van szerepe, min az Alzheimer-kór, de a rák és a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázatát is csökkenti.

Jótékonyan hat az emésztésre, segít meggátolni a különböző bőrhibák, gyulladások kialakulását.

Keverd bele natúr joghurtba, és máris kész a bőrfiatalító, finom vitaminbomba, melyet uzsonnaként vagy desszertként fogyaszthatsz, de reggeli zabkásádat is felturbózhatod vele.

5/5 Méz

A méz bőrödre gyakorolt hatásairól is ódákat lehetne zengeni, hiszen amellett, hogy külsőleg, a bőrödön alkalmazva antibakteriális, antioxidáns hatású, nyugtatja, nedvességgel tölti fel bőrödet.

Emellett pedig a méz remek egészséges alternatíva lehet a cukor helyettesítésére – persze, ha csínján bánsz vele.

Édesítheted vele kávédat vagy teádat, de akár süteménybe is teheted, hiszen míg a különböző édesítőszerekről megoszlanak a vélemények és folyamatosan kutatják, vizsgálják őket, a méz egészségre gyakorolt jótékony hatásai vitathatatlanok.