Imádod a fast food-okat? Hoztunk néhány egészségesebb, vegán alternatívát!

Írta: ,

A fast foodok ugyan nagyon ízletesek tudnak lenni, de sajnos az egészségünkre nézve nem túl jótékony hatásúak, és tápérték szempontjából sem a legjobb választások. Azonban szerencsére létezik vegán alternatíva is kedvenceinkből, amelyet akár otthon is elkészíthetünk. Ehhez hoztunk most 4 szuper receptet neked!

Hozzávalók:

¾ csésze langyos víz, 30 g élesztő, 1 tk. cukor, ½ csésze aquafaba, 2 ek. olíva olaj, 1 tk. só, 1 tk. sütőpor, 1 és ¾ csésze teljes kiőrlésű, gluténmentes liszt, 3 paradicsom, 2 gerezd fokhagyma zúzva, só, bors, bazsalikomlevél, vegán sajt.

Elkészítés:

Az élesztőt futtasd fel a vízben, a cukor hozzáadásával, közben keverd el a lisztet az aquafaba-val és a sütőporral. Ha felfutott az élesztő, öntsd a liszthez, keverd el, majd add hozzá az olajat. Dagaszd meg a tésztát, majd nyújtsd pizzaformára 20 perc kelesztés után.

A paradicsomokat főzd meg, húzd le a héjukat, majd nyomd őket össze villával. Add hozzá a fokhagymát, borsot és egy csipet sót, majd kend a pizzára. A tetejére kerüljön vegán sajt, majd süsd meg, és tegyél rá friss bazsalikomlevelet.

Hozzávalók:

1 közepes karfiol, ½ csésze vegán BBQ szósz, ½ csésze teljes kiőrlésű liszt, ½ csésze növényi tej, 1 tk. füstös paprikapor, 1 tk édes paprika, 1 tk.fokhagymapor, só, bors, 1 csésze pankó morzsa, 2 vegán burger zsemle, 2 szeletelt paradicsom, ½ lilahagyma felkarikázva, salátalevelek, 2 ek vegán majonéz.

Elkészítés:

A karfiolt vágd szeletekre, közben keverd el a növényi tejet a liszttel, a paprikaporokkal és a fokhagymával, majd ebben mártsd meg a szeleteket. A szeleteket forgasd bele a morzsába, majd egy sütőpapírral bélelt tepsin süsd meg.

Ha elkészült, vágd félbe a bucikat és tedd bele a karfiolt. Erre jöhet a BBQ szószból, majd a lilahagyma, a saláta, a paradicsomszeletek, végül a vegán majonéz és a zsemle teteje.