Ezt edd chips helyett! Egészséges, házi készítésű nasik

Írta: ,

Nehéz ellenállni a kísértésnek, hogy az ember ropogtasson valamit az esti film közben, főleg, amikor hidegebbre fordul az idő. De nem kell, hogy ez valami egészségtelen kalóriabomba legyen: az alábbi finomságokat bűntudat nélkül falatozhatod!

Fahéjas almachips Kép forrása: kitchme.com

1/5 Fahéjas almachips

Az almákat tisztítsd meg, távolítsd el a magházat, majd egy éles késsel vágd őket olyan vékonyra, amilyenre csak tudod.

Egy tepsibe teríts sütőpapírt, és fektesd rá az almaszeleteket körülbelül 2 centi távolságra egymástól. Hintsd meg őket egy kevés fahéjjal, ha pedig édesebben szereted, kis mézzel is meglocsolhatod őket.

Tedd őket forró sütőbe, de a sütő ajtaját ne zárd be teljesen, résnyire hagyd nyitva, hogy az almák ne főjenek vagy süljenek, inkább csak száradjanak. Vedd figyelembe, hogy a szeletek hűlés közben még száradni fognak, így ennek megfelelően kicsit korábban vedd ki őket a sütőből.

Zabpelyhes süti sütés nélkül Kép forrása: justsotasty.com

2/5 Zabpelyhes süti sütés nélkül

Egy csésze zabpelyhet keverj össze ízlés szerint mazsolával, vagy más aszalt gyümölccsel, majd adj hozzá két érett, összetört banánt, és keverd el alaposan a masszát.

Ha már formázható, készíts belőle kis golyókat, és készen is van a rostban és energiában gazdag nasi!

Kiváló csemege, ha például edzés után szeretnéd megjutalmazni magadat valamivel, de akkor is, ha a sütemény iránti vágyadat szeretnéd csillapítani valamivel, ami nem úszik a feldolgozott cukorban.

Cukkini ropogós Kép forrása: buzzfeed.com

3/5 Cukkini ropogós

A megmosott cukkinit vágd vékony szeletekre, és enyhén sózd meg őket. Üss fel egy tojást, keverd el egy kevés borssal, esetleg egy zúzott fokhagymával, és ízlés szerint reszelt parmezánnal.

A cukkini szeleteket egyesével mártsd a tojásba, majd tedd őket sütőpapírral kibélelt tepsibe, és forró sütőben néhány perc alatt készítsd el őket. A kész szeletek kívül ropogósak, belül omlósak lesznek, és ha szeretnéd, akár házi mártogatóst is készíthetsz hozzájuk például fokhagymából és tejfölből.

Egészséges, mégis kiadós fogás, ami akár egy könnyebb vacsorát is helyettesíthet.

4/5 Chips édeskrumpliból

A chips sem ördögtől való dolog, ha nem úszik sóban, olajban és tartósítószerekben. Az édeskrumpli ráadásul egy kifejezetten egészséges zöldség, így van helye a konyhádban!

A krumplit tisztítsd meg, és vágj belőle papírvékony szeleteket. Egyenletesen oszlasd el őket egy sütőpapírral kibélelt tepsin. Hagyd, hogy bőven legyen közöttük hely, mert ha összesűrűsödnek, akkor csak főni, és nem sülni fognak.

Ízlés szerint hintsd meg őket sóval, borssal, fokhagymaporral, majd az egészet locsold meg olívaolajjal, és tedd előmelegített sütőbe, a legmagasabb fokozatra, és süsd ropogósra a krumpliszirmokat.

Fagyasztott joghurt szeletek Kép forrása: thekitchn.com

5/5 Fagyasztott joghurt szeletek

Önts görög joghurtot egy tepsibe, majd szórd meg ízlés szerint gyümölcsökkel és magokkal, hogy egyenletesen jusson a finomságokból mindenhová.

Ez után nem is kell mást tenned, mint legalább 3 órára a fagyasztóba tenned a tepsit. Ha kivetted, törd nagyjából egyforma darabokra a fagyasztott joghurtot, és már kész is az egészséges nasi.

Ha szeretnéd, akkor még a tepsibe öntés előtt a joghurtba keverhetsz mézet, édesítőszert vagy vaníliakivonatot is.