Ezért vigyázz a chia maggal! 3 érv, hogy mégsem annyira szupermag

Írta: ,

A chia mag napjaink egyik népszerű reformélelmiszere. Az azték zsálya néven is ismert chiát már a Kolumbusz előtti időkben is termesztették, és a kukoricával egyenértékű növényként tartották számon. A chia mag egészségre gyakorolt jótékony hatása magas rost- és fehérjetartalmának, valamint a benne található omega-3 és omega-6 zsírsavaknak köszönhető. A jóból is megárt a sok elve azonban e táplálék esetében is érvényes. A következőkben megmutatjuk, miért érdemes óvatosan bánni ezzel a szuperélelmiszerrel.

Hasgörcsök és fontos tápanyagok kiürülése Kép forrása: makingthymeforhealth.com

A chia mag előnye, a rendkívül magas rosttartalma, egyben sajnos hátránya is: túlzásba vitt fogyasztása emésztőrendszeri problémákhoz vezethet.

A túl sok rost fogyasztása megterheli a szervezetet, ami alhasi, valamint szélgörcsök, illetve hasmenés formájában nyilvánul meg.

A nagy mennyiségű laza széklettel pedig olyan fontos tápanyagok is kiürülnek a szervezetből, mint például a kalcium vagy a vas.

A túlzásba vitt rostfogyasztás nemcsak az ásványi anyagok, de a zsírok felszívódására is hatással lehet, ezért napi 15 grammnál több chia mag fogyasztása ellenjavallt.

 

Allergia Kép forrása: popsugar.com

A chia mag gyakran keresztallergiás reakciókat válthat ki a szezámmagra, illetve a mustárra érzékenyeknél.

Keresztallergiáról akkor beszélünk, amikor a szervezet a különböző eredetű összetevőket egyformaként azonosítja.

Tehát azoknál, akik allergiásak a mustárra vagy a szezámmagra, a szervezet a chia magot e két élelmiszerrel megegyező allergénként ismeri fel, melynek következtében ugyanazok a panaszok lépnek fel, mint amiket a már kimutatott allergének okoznak.