Ezért veszélyesek a divat diéták

Írta: ,

A „Fogyj három nap alatt három kilót!” és a „Hagyd ki ezt az élelmiszert, és bámulatos lesz a fogyás!” ígéretek nem csupán hamisak, hanem sokszor még veszélyesek is lehetnek. Bár a divat diéták ideig-óráig működhetnek és segítségükkel valóban beindulhat a fogyás, hosszútávon sajnos komoly kockázatokat rejtenek.

Veszélyesek a szélsőségek

A különféle divat diéták általában valamilyen szélsőségre épülnek, pl. csak gyümölcsöt fogyaszthatsz napokon át, vagy éppen nem ehetsz semmilyen formában szénhidrátot, esetleg teljesen száműznöd kell a zsírokat.

Ilyen esetekben a szervezeted szinte bepánikol, és felhasznál minden elérhető tartalékot, tehát beindulhat a fogyás, ám ha újra normálisan kezdesz enni (akkor is, ha az még mindig diétás), nem fogsz fogyni.

Sőt sajnos gyakran megesik, hogy még kalóriaszegény étkezés mellett sem mozdul lefelé a mérleg nyelve, pontosan azért, mert előzőleg éheztetted a testedet.

És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy nem véletlenül van szüksége a szervezetnek a sok-sok tápanyagra: mindennek, így a zsírnak és a szénhidrátnak is komoly szerepe van.

Nem mumus a szénhidrát és a zsír

Rengeteg diéta épül a szénhidrát és a zsír mellőzésére, szélsőséges esetekben pedig ezek teljes kizárására, pedig ezekkel az étrendekkel sokkal többet ártasz, mint használsz.

Hogy csak a legalapvetőbb problémát említsük, rengeteg vitamin zsírban oldódik, és bizonyos zsírsavak sejtszinten is létfontosságúak, tehát szükség van rájuk.

Ugyanez igaz a szénhidrátokra: ők ugyancsak sejtszinten végeznek el alapvető funkciókat, de az immunanyag képzésben és még a kalcium-anyagcserébe is részt vesznek – természetesen a teljesség igénye nélkül.

Szóval a két mumusnak beállított szénhidrátnak és a zsírnak akkor is szerepelnie kell az étrendedben, ha diétázol!

Ellenkező esetben nem csupán az ideiglenes fogyással, hanem hiánybetegségekkel és az élettani funkciók felborulásával is számolhatsz.