Ezért olyan népszerű a vegán életmód és így változtatja meg az életed

Írta: ,

Hazánkban még nem számít elterjedt és népszerű életmódnak, illetve világszinten is eléggé megosztja az embereket. A kuszaságot, ami a vegán szó hallatán az emberekben felmerül, az okozza, hogy mint minden életstílusnak, ennek is vannak nagyon „szenvedélyes” követői, akik olykor elvetik a sulykot, vannak a reális utakat járók, és vannak, akik vegánok, de mégsem. Mindenekelőtt tisztázásképpen vegyük át, hogy mit jelent, ha valaki vegán: az élet minden területén tartózkodik az állati eredetű összetevőktől. Tehát, egy vérbeli vegán nem fürdik olyan tusfürdővel, mely nem tiszta növényi származékokra épül, nem fogyaszt semmilyen állati eredetű ételt, még mézet sem, és általában a ruházkodásban is odafigyelnek a növényi alapanyagok alkalmazására!

A vegán életmódnak vannak „fokozatai” is. Létezik például az úgynevezett nyers vegán életmód, mely arra törekszik, hogy az ételeket a lehető legtermészetesebb formában fogyasszuk el, tehát a zöldségeket és gyümölcsöket semmilyen módon ne főzzük/süssük meg. Vannak a fél vegánok, akik csak az étrendjükből száműzik az állati eredetű dolgokat, míg a szépségápolásban és ruházkodásban nem vetik meg azokat.

Bármelyik típusát is vizsgáljuk a vegán életmódnak, rengeteg pozitívum felsorakoztatható mellettük, és a világon számos nevesebb képviselőjük esküszik ezekre. A legtöbbjük tudományosan is alátámasztható, így, ha nem is feltétlenül szeretnénk teljesen vegán életmódra váltani, nem árt pár szokást beépíteni a mindennapjainkba, amivel egészségesebbé és kiegyensúlyozottabbá tehetjük a saját, és környezetünk életét! Most ezekre gyűjtöttem pár példát!

Egészségügyi szempontból a legjobb választás!

Nem győzöm hangsúlyozni minden egészséges életmóddal kapcsolatos írásomban, hogy a nagymennyiségű zöldség és gyümölcs fogyasztása mennyire fontos! Természetesen, ha az ember nem vegán, csupán szeretne változatosan étkezni, akkor is rengeteg remek recepteket leshet el a vegán életmód követőitől, csupán a kalóriaszámításban lesznek eltérések. Hiszen, egy nem vegán fogyaszthat a zöldségre alapuló ételek mellé tej- vagy hústerméket is, amivel megnöveli a kalóriabevitelt, így érdemes alaposan utánajárni, hogy a vegán étel összetevői mennyi kalóriát biztosítanak. Ugyanis, a legtöbb vegán étel tökéletesen fedezi önmagában is a napi szükséges kalóriákat, hiszen olyan alternatívák felhasználásával készülnek, melyek fehérjékben, szénhidrátokban és zsírokban is gazdagok!

Akik csupán azért érdeklődnek a vegán életmód iránt, mert szeretnék minimalizálni az állati eredetű termékek fogyasztását, érdemes a nyers vegán receptúrák között kutakodniuk, hiszen ezek remekül összeegyeztethetők a legtöbb diétával, életmóddal, kalóriaszükséglettel.

A vegán életmód gyakran megoldást nyújthat különböző emésztési betegségekre, étel intoleranciára és allergiára, bőrbetegségre, és bizonyos nőgyógyászati gondokra. Nem egy vegán életmódra áttérő nő nyilatkozott rohamos javulásról a menstruációs ciklusait illetően, mind a görcsök megszűnésének tekintetében, mind más tényezők javulásában. Emellett kiváló megoldást kínál a laktóz- vagy gluténérzékenyek számára, és a cukorbetegséggel küzdőknek is! Természetesen ezek a pozitívumok úgy is elérhetőek, ha nem teljesen váltunk vegán életmódra, hanem csak beépítjük azt a „normál” étrendünkbe, mindazonáltal, akit vonz ez az életstílus, az ne habozzon, veszíteni biztosan nem fog semmit, de nyerni annál többet!

Rengeteg új és hasznos alapanyag megismerhető!

Elképesztő, hogy a „normál” étrend követésével mennyi alapanyag kerüli el az ember figyelmét, ami nem csak hasonló értékekkel bír, mint a megszokott felhasználású termékek, de sokszor még egészségesebb, kedvezőbb az emésztésnek, és igen, gyakran még az ára is alacsonyabb, mint a sok felkapott árucikknek!

Emellett az sem ritka, hogy egy hétköznapi alapanyagnak nem tulajdonítunk kiemelt figyelmet, míg a vegán életmód követői istenítik az adott terméket, és kicsit utána járva a dolgoknak rájövünk, hogy mi az oka! Erre remek példa a bab alapú receptes cikk, amiben rámutatok arra, hogy ez az egyszerű alapanyag milyen sokszínűen alkalmazható, és mennyi pozitív tulajdonságot rejt magában! Ahogy arra is csupán az elmúlt időszakban jöttem rá, hogy a konzerves csicseriborsó leve kiváló alternatíva a tojásfehérjére vagy tejszínhab felhasználásra, én pedig folyton kiöntöttem ezt a „drága” alapanyagot. Tehát, mindenképpen érdemes alaposan belevetni magunkat a vegán ételek rengetegébe, mert számos meglepő alapanyag alternatívára bukkanhatunk!

Képek forrása: stocksnap.io