Ezért fontos, hogy néha zsíros tejet is igyál

Írta: ,

Félünk tőle, mint a mumustól, pedig a legfrissebb kutatások szerint igenis szüksége van rá a szervezetünknek. A zsíros tej kell, persze nem literszámra – a legügyesebb akkor vagy, ha okosan, arányosan fogyasztod, így minden jótékony hatását bezsebelheted anélkül, hogy rámenne az alakod.

A zsíros mumus Kép forrása: ohsheglows.com

Hajlamosak vagyunk arra, hogy az olyan ételeket és italokat, melyeknek nevében benne van a "zsíros" szó, úgy kezeljük, mintha rögtön plusz öt kilót szabadítanának ránk evés vagy ivás után.

Pedig néha egyrészt a változatosság, másrészt a pozitív hatások miatt igenis érdemes a nagyon light termékek helyett a zsírosabb megfelelőjüket választani.

Az arányokra azonban figyelni kell: a sok zsír fogyasztása elhízáshoz, szív- és érrendszeri betegségekhez vezethet. Úgyhogy csínján azzal a zsíros tejjel is, nem érdemes belőle négy tejeskávét meginni naponta!

Jótékony hatások Kép forrása: cocojenalle.com

Azt már jó ideje tudjuk, hogy a tej jót tesz nekünk: tele van kálciummal, A-, B-12- és D-vitaminnal, niacinnal, riboflavinnal, valamint káliummal. Ez igaz mindkét fajtára – a soványra és a teljesre is.

Mégis, van egy nagy különbség: a Women's Health szerint a legtöbb vitaminnak és ásványi anyagnak szüksége van zsírra is, hogy hasznosulni tudjon a szervezetedben. 

A sovány tejben ebből nincs elegendő, így a sok hasznos anyag elveszik, mert nem tud beépülni zsír hiányában. Beviszed őket a szervezetedbe, de ki is ürülnek.