Ezért egyél érett, nyers gyümölcsöt mindennap

Írta: ,

Étrendünk nagy részét az ősidőkben a gyümölcsök alkották. Ha ezt a szokást ma is követnénk, sokkal egészségesebbek lennénk. A gyümölcs minősége az évek során sokat romlott. Vigyáznunk kellene a fákra, hogy kellő mennyiségben fogyaszthassunk gyümölcsöt.

Az érett gyümölcs

1/5 Az érett gyümölcs

Amikor a gyümölcs beérik, a keményítő könnyen emészthető szőlőcukorrá alakul át, főleg ha a gyümölcs levegőn, napon érett.

Az árnyékban beérett vagy éretlenül leszedett gyümölcsöt inkább főzve érdemes fogyasztani, mint nyersen.

Valamennyit még érnek a szedés után, de soha nem lesznek olyanok, mint a fán beérettek.

A fákat metszeni kell, hogy a napsugarak, ha nem is egész nap, legalább a nap egy részében érjék és érleljék a gyümölcsöt.

Ha túl sok gally és levél van a fán, a gyümölcs árnyékban növekszik, így alacsonyabb lesz a tápértéke és gyengébb éltető tulajdonságai lesznek.

 

A banán

2/5 A banán

A tökéletes érés előtt leszedett gyümölcs amellett, hogy nem fejlődött ki rendesen, tápanyagok szempontjából is értéktelen.

Ez alól a banán kivétel, mert miután zölden leszedik, tovább érik, és cukor alakul ki benne.

Akkor érdemes elfogyasztani, amikor a zöld eltűnik róla, és a külső héj barnulni kezd, a belseje pedig puhává válik.

Ha zölden esszük, akkor még túl sok nehezen emészthető keményítőt tartalmaz.

A teljesen érett banán 25 százaléka szőlőcukor, amely semmi emésztést nem igényel, és még a csecsemők és a betegek számára sem ártalmas, csak nekik püré formájában ajánlatos fogyasztaniuk.

A keményítős állapotban, nem alapos rágással elfogyasztott banán megterheli a gyomrot. Alapos rágás nélkül a banán az emésztőrendszerben gázt képez, megrothad, és még rosszullétet is okozhat.

Aszalt gyümölcsök

3/5 Aszalt gyümölcsök

Aszalt szilvából vegyél nagy szeműt, mert ugyanakkora a magja, mint a kicsinek, de több rajta a gyümölcshús.

Éjszakára áztasd vízbe, és akkor főzés nélkül is gond nélkül elfogyaszthatod. Ugyanezt megteheted az aszalt fügével és a sárgabarackkal is.

Főzés esetén nagyon kevés idő elegendő.

Az aszalt gyümölcsök, mint a sárgabarack, a mazsola vagy a szilva, kevés C-vitamint tartalmaznak, viszont sok ásványi anyag, főleg vas fordul elő bennük.

Nyersen, természetesen

4/5 Nyersen, természetesen

Miután a gyümölcs leér a gyomorba, összekeveredik a gyomorsavval. Az emésztőnedvek működéséhez szükség van nyálra is.

A táplálék félig folyadék formájában hagyja el a gyomrot, majd a vékonybélben összekeveredik a hasnyállal és az epével, de előzőleg a nyál és a gyomorsav által félig már feldolgozottnak kell lennie. 

A narancs-, a szőlő- és az ananászlé, valamint az érett szőlő csillapítják a szomjat két étkezés között, és nem kell hozzájuk cukor.

A citrusfélék, az eper és a cseresznye magas C-vitamin tartalmú. A sárga színű gyümölcsökben sok az A-vitamin

Egészséges emésztés

5/5 Egészséges emésztés

Ha túl sok folyadékot fogyasztasz az étkezéshez, vagy sok puha ételt eszel, az emésztőnedveid felhígulnak, és nem tudják megfelelően megemészteni az ételt.

Szervezetünkben rend uralkodik, működését törvények szabályozzák, amiket ha megsértesz, szenvedsz a következményektől. Az egészséges gyomorsav bármilyen kórokozót elpusztít.

Az emésztőnedvek semlegesítik a testedbe kerülő mérgeket, ha ügyelsz arra, hogy véred tiszta legyen, és olyan ételeket fogyasztasz, amelyektől emésztőnedveid is tiszták maradnak, így a szervezeted jobban ellenáll a betegségeknek és minden végzetes kórokozónak.

A természet az emberiség patikusa. Úgy gyógyít, hogy sem pénzt, sem fizetséget nem kér.