Ezekről a sajtokról akkor sem kell lemondanod, ha diétázol

Írta: ,

Te is azok közé tartozol, aki előbb mond le a húsokról, mint a sajtokról, még akkor is, ha utóbbiak rengeteg extra kalóriát és zsírt adhatnak a napi mennyiségedhez? Ne aggódj, szerencsére nem mindegyik sajt jelent potenciális veszélyt az alakodra!

Ízletes sajtkrémek

1/5 Ízletes sajtkrémek

Az egyik legjobb választás a diéta alatt, ha a sajtokat sajtkrémekre cseréled. Így két legyet ütsz egy csapásra: a sajt ízét bezsebeled, de nem kensz a teljes kiőrlésű kenyeredre, abonettedre még extraként vajat, vagy margarint.

További előny, hogy a jól megválasztott sajtkrémeket tökéletesen beleillesztheted a kalóriaszegény étrendedbe.

A Tolle ömlesztett light sajtkrémben csak 131 kcal van, míg a körcikkelyes light változatban 134 kcal – utóbbi még az adagolást is megkönnyíti.

A Medve sajtkrém light már 155 kcal-t tartalmaz, de ez még abszolút belefér a diétádba, akárcsak a Mizo Boci tubusos ömlesztett sajt a 157-es kalóriaértékével.

Ezeknek a sajtkrémeknek a zsírtartalmuk sem extrán magas (6-9 gramm), így időnként bűntudat nélkül támaszkodhatsz rájuk.

Ricotta

2/5 Ricotta

A ricotta sajtot egyenesen imádják az olasz konyhában, bátran mondhatjuk: nem véletlenül. Ha téged is rabul ejtenek a mediterrán ízek, akkor minden bizonnyal örömmel hallod, hogy a ricottát nyugodtan fogyaszthatod a diétád alatt is, ugyanis csupán 174 kalóriát tartalmaz 100 grammonként.

Mivel több típusát beszerezheted a boltokban (nem beszélve arról, hogy nem csupán tehéntejes változatot vásárolhatsz), sokszínűen beépítheted az étkezésedbe. Kalóriaszegény mártások, öntetek készítésekor éppúgy felhasználhatod, mint tésztafélék, zöldséges és húsos raguk összeállításakor.

Sőt, több ricottás recept az édes ízekre épít (pl. pohárkrémek, töltött palacsinták), így akár diétás nassolnivalóval is előrukkolhatsz, ha már unod a sós falatokat. 

 

Mozzarella

3/5 Mozzarella

A mozzarella nagyon hasznos társad lehet a diétád alatt, főleg, ha arra is ügyelsz, hogy megfelelő változatot emelj le a boltok polcairól.

A Szarvasi Mozzarellának pl. van light változata, ami csak 182 kalóriát és 10 gramm zsírt tartalmaz. Persze a hagyományos mozzarellák sem kimondottan "veszélyesek", de ezekben már könnyen lehet 240-300 kalória is (tehát ha a fogyás a cél, érdemesebb a light verziókat keresni). 

És hogy mit készíthetsz ebből a különleges sajtból?

Felhasználhatod a salátáidban, tökéletesen passzol például a paradicsomhoz, amivel össze is sütheted, és ízletes rakott zöldséget készíthetsz a segítségével.

Az apró mozzarella golyócskák remekül mutatnak a tészták mellett, de formájuk miatt könnyen nyársra húzhatod őket, vagy húsokba is töltheted a falatokat.

Cottage cheese

4/5 Cottage cheese

A cottage cheese állagban és ízben is hasonlít a túróhoz, és óriási előnye, hogy 100 grammonként 100 kalóriát tartalmaz, tehát még a legszigorúbb diétába is könnyen belefér. Ezt erősíti zsírtartama is, ami szintén alacsony: 4,2 gramm.

Mivel a túróra emlékeztet, hasonlóképpen tudod felhasználni.

Készíthetsz belőle gyümölcskrémet (natúr joghurttal összekeverve még finomabb lesz), bármilyen tölteléket az édes nassolnivalóidhoz (pl. mazsolával passzol a diétás puffancsodhoz), de a mártogatósokhoz, húsok, saláták öntetéhez is igazán jól passzol.

Emellett pedig a legjobb, hogy ebből az alapanyagból olyan kalóriaszegény szendvicskrémeket is készíthetsz, mint hagyományos körözött, vagy éppen a snidlinges, hagymás finomságok.

Feta sajt

5/5 Feta sajt

A feta sajt a fogyókúra szempontjából már a felső határt súrolja, de mivel annyira határozott és erőteljes az íze, egész biztos, hogy nem is akarsz majd egyszerre 100 grammot elfogyasztani belőle.

Ez pedig a diéta alatt nem is ajánlatos, hiszen a feta 264 kalóriát és 21 gramm zsírt tartalmaz. Persze ez a kalóriaérték még mindig elenyésző a sajtok legjavához képest, ahol nem ritka az 500-600 kcal és a 40-50 g zsír sem 100 grammonként.

A feta sajtot felhasználhatod az isteni görög salátádban, de ízben tökéletesen passzol a csirkéhez, a tésztafélékhez és a paradicsomhoz is.

A feta sajtot kisebb adagokban meg is grillezheted friss zöldségek társaságában, de ha imádod a sós-sajtos ízeket, akkor bátran belekeverheted a különböző szószokba, amikkel változatosabbá teheted az idővel unalmassá váló diétát.