Ezekről a sajtokról akkor sem kell lemondanod, ha diétázol

Írta: ,

Te is azok közé tartozol, aki előbb mond le a húsokról, mint a sajtokról, még akkor is, ha utóbbiak rengeteg extra kalóriát és zsírt adhatnak a napi mennyiségedhez? Ne aggódj, szerencsére nem mindegyik sajt jelent potenciális veszélyt az alakodra!

Ízletes sajtkrémek

Az egyik legjobb választás a diéta alatt, ha a sajtokat sajtkrémekre cseréled. Így két legyet ütsz egy csapásra: a sajt ízét bezsebeled, de nem kensz a teljes kiőrlésű kenyeredre, abonettedre még extraként vajat, vagy margarint.

További előny, hogy a jól megválasztott sajtkrémeket tökéletesen beleillesztheted a kalóriaszegény étrendedbe.

A Tolle ömlesztett light sajtkrémben csak 131 kcal van, míg a körcikkelyes light változatban 134 kcal – utóbbi még az adagolást is megkönnyíti.

A Medve sajtkrém light már 155 kcal-t tartalmaz, de ez még abszolút belefér a diétádba, akárcsak a Mizo Boci tubusos ömlesztett sajt a 157-es kalóriaértékével.

Ezeknek a sajtkrémeknek a zsírtartalmuk sem extrán magas (6-9 gramm), így időnként bűntudat nélkül támaszkodhatsz rájuk.

Ricotta

A ricotta sajtot egyenesen imádják az olasz konyhában, bátran mondhatjuk: nem véletlenül. Ha téged is rabul ejtenek a mediterrán ízek, akkor minden bizonnyal örömmel hallod, hogy a ricottát nyugodtan fogyaszthatod a diétád alatt is, ugyanis csupán 174 kalóriát tartalmaz 100 grammonként.

Mivel több típusát beszerezheted a boltokban (nem beszélve arról, hogy nem csupán tehéntejes változatot vásárolhatsz), sokszínűen beépítheted az étkezésedbe. Kalóriaszegény mártások, öntetek készítésekor éppúgy felhasználhatod, mint tésztafélék, zöldséges és húsos raguk összeállításakor.

Sőt, több ricottás recept az édes ízekre épít (pl. pohárkrémek, töltött palacsinták), így akár diétás nassolnivalóval is előrukkolhatsz, ha már unod a sós falatokat.