Ezekre a tápanyagokra van szükséged az éles látásért

Írta: ,

Unod már, hogy folyton hunyorogsz, és közelebb kell hajolnod a monitorhoz? Bizonyára tudod, hogy nem úszhatod meg a szemvizsgálatot… De vajon sejted-e, mennyire árnyalhatja a táplálkozásod a képet?

Astaxanthin

1/5 Astaxanthin

A szuperösszetevőnek is hívott vegyület véd a hályogos megbetegedések és a folyamatos látásromlással járó makuladegeneráció ellen. Sőt, kutatások szerint jelentősen csökkenti a megvakulás veszélyét is.

Leginkább vadlazacból és tengeri moszatból fedezheted a szükségletet – kár, hogy ezek hazánkban nem számítanak könnyen elérhető, megszokott összetevőknek.

Nem véletlen ugyanis, hogy a mediterrán országokban a több napsütéssel járó fokozott UV-terhelés ellenére is alacsonyabb a szembetegségek előfordulási aránya.


További érvek: 7 ok, amiért a mediterrán étrend hihetetlenül egészséges


Amennyiben látásproblémákkal küzdesz, érdemes étrend-kiegészítő formájában megfontolnod a bevitelt.

Omega-3

2/5 Omega-3

Ezek a többszörösen telített zsírsavak valósággal megolajozzák a szemet és a látóidegeket, így a sejtek épségének megőrzésével védenek a már említett időskori makuladegeneráció ellen.

Mivel a probléma kialakulásához sok évtizednyi negatív hatásnak kell összeadódnia, bármikor érdemes elkezdeni a tudatos megelőzést – sőt: minél előbb, annál jobb.

Kutatások bizonyítják, hogy akik rendszeresen, tehát legalább hetente egyszer fogyasztanak omega-3-ban gazdag halat, úgymint lazacot, tonhalat, szardíniát vagy makrélát, kisebb eséllyel küszködnek majd ezzel a kórképpel.

Az omega-3 egyébként a szívednek és az idegrendszerednek is jót tesz, az anyagcserédről nem is beszélve!

Antociánok

3/5 Antociánok

Az áfonya, a szeder és az összes élénk színű bogyós gyümölcs bővelkedik ezekben a tápanyagokban, amelyek segítenek megőrizni a szaruhártya és a szem valamennyi erének egészségét.

Emellett csökkentik a hályogos megbetegedések, a makuladegeneráció, a szemgyulladás és a diabéteszes neuropátia kialakulásának veszélyét is.

Utóbbi azt az állapotot jelöli, amikor a cukorbetegek szervezetében elhalnak az idegek, ennélfogva csorbul az érzékelés.

Az antociánok egyébként arról is híresek, hogy hozzájárulnak bizonyos rákfajták megelőzéséhez, mert erős antioxidánsként felveszik a harcot a sejteket károsító szabadgyökök ellen.

D-vitamin

4/5 D-vitamin

A biztonságos napfürdőzés, a halolaj, a marhamáj, a sajt, a tojássárgája és egyes gombafélék kitűnő utánpótlásul szolgálnak.

Ritkán szokták megemlíteni, hogy a D-vitamin tulajdonképpen hormonvegyület, és több mint 4 000 emberi génre van közvetlen hatással.

Ennek fényében aligha meglepő, hogy mekkora galibát okozhat a szervezetben a hiánya.

A D3-vitamin pótlása egyébként bizonyítottan csökkenti a retinagyulladás kockázatát, ráadásul javítja a látást is.

Persze, ehhez az kell, hogy az elsődleges beviteli forrást jelentő napozás idején UV-szűrős szemüveggel védd a szemedet, hiszen a sugárzás károsítja a sejteket.

Zeaxanthin

5/5 Zeaxanthin

A leveles zöldségekben megtalálható tápanyag a látásjavító étrend-kiegészítők egyik leggyakoribb összetevője.

Az alacsonyabb dózis ellenére azonban kedvezőbb hatást érhetsz el, ha igyekszel természetes formában bevinni a szervezetedbe.

A növényi összetevők ugyanis egymás hatását erősítve valóságos csodát tesznek!

Csempéssz minél több brokkolit, spenótot, salátát és kelbimbót az asztalra, s fogyaszd őket nyersen vagy enyhén megsütve – utóbbi esetben még meg is könnyíted a felszívódást, csak ne ess túlzásba a hőkezeléssel!