Ezekre a tápanyagokra van szükséged az éles látásért

Írta: ,

Unod már, hogy folyton hunyorogsz, és közelebb kell hajolnod a monitorhoz? Bizonyára tudod, hogy nem úszhatod meg a szemvizsgálatot… De vajon sejted-e, mennyire árnyalhatja a táplálkozásod a képet?

Astaxanthin

A szuperösszetevőnek is hívott vegyület véd a hályogos megbetegedések és a folyamatos látásromlással járó makuladegeneráció ellen. Sőt, kutatások szerint jelentősen csökkenti a megvakulás veszélyét is.

Leginkább vadlazacból és tengeri moszatból fedezheted a szükségletet – kár, hogy ezek hazánkban nem számítanak könnyen elérhető, megszokott összetevőknek.

Nem véletlen ugyanis, hogy a mediterrán országokban a több napsütéssel járó fokozott UV-terhelés ellenére is alacsonyabb a szembetegségek előfordulási aránya.


További érvek: 7 ok, amiért a mediterrán étrend hihetetlenül egészséges


Amennyiben látásproblémákkal küzdesz, érdemes étrend-kiegészítő formájában megfontolnod a bevitelt.

Omega-3

Ezek a többszörösen telített zsírsavak valósággal megolajozzák a szemet és a látóidegeket, így a sejtek épségének megőrzésével védenek a már említett időskori makuladegeneráció ellen.

Mivel a probléma kialakulásához sok évtizednyi negatív hatásnak kell összeadódnia, bármikor érdemes elkezdeni a tudatos megelőzést – sőt: minél előbb, annál jobb.

Kutatások bizonyítják, hogy akik rendszeresen, tehát legalább hetente egyszer fogyasztanak omega-3-ban gazdag halat, úgymint lazacot, tonhalat, szardíniát vagy makrélát, kisebb eséllyel küszködnek majd ezzel a kórképpel.

Az omega-3 egyébként a szívednek és az idegrendszerednek is jót tesz, az anyagcserédről nem is beszélve!