Ezekkel a módszerekkel könnyű lesz kordában tartani az ünnepi kalóriákat

Írta: ,

Pontosan tudjuk, milyen nehéz megállni, hogy rávesd magad a finomabbnál finomabb fogásoktól roskadozó asztalra a nagyinál, de ha nem akarod a két ünnep közötti időszakot gyomorpanaszokkal és rossz közérzettel tölteni, tartsd szem előtt az alábbiakat! 

Ne habzsolj

A közös étkezés egy csodálatos és ünnepélyes rutin, már csak ezért sem szabad túl gyorsan falatoznod. A habzsolás amellett, hogy nem illik az alkalomhoz, hirtelen túl sok kalória bevitelét jelenti, amihez sok esetben rengeteg levegő is társul – ezek pedig puffadást és túl későn jelentkező teltségérzetet okoznak.

A karácsonyi lakomákra a konyhában sürgölődő nők és a vendégek is sokat készülnek, ezért lényeges, hogy megadd a módját az étkezésnek, a hangulatod és az egészséged érdekében is.

Mikor máskor szánhatnál több időt a minőségi, tartalmas étkezésre, mint karácsonykor?

Tegyetek fel lágy zenét, kapcsoljátok be a fényeket, beszélgessetek sokat, és élvezzétek az ízeket lassan, komótosan!

Ne éheztesd ki magad

Fontos szempont, hogy a karácsonyi étkezésre készülődve ne éheztesd ki magadat. Csak azért, mert a vacsora során három-négy fogással számolhatsz, ne kezdd el már délelőtt a koplalást!

Egy átlagos felnőttnek naponta legalább négy-öt alkalommal, kis adagokban kell étkeznie, a legkevésbé sem egészséges, ha csupán egyszer-kétszer veszel magadhoz, mégpedig igen bőséges mennyiségű táplálékot.

Különösen nem szerencsés, ha a nehéz étkezés éppen vacsoraidőre esik, ez sajnos a pluszkilók gyors megjelenése mellett nyugtalan alvást, rosszullétet is eredményezhet. Ha van rá mód, a többfogásos étkezéseket inkább te is délre időzítsd, és így a vacsoránál nem érzed majd hatalmas lemondásnak, ha salátát választasz köretnek, nem pedig hasábburgonyát.