8 dolog, amit enned kell, ha dúsabb hajat és sűrűbb szempillát szeretnél

Irimiás Alíz
Írta: ,

Soha nem volt olyan egészséges és dús a hajam felnőttkoromban, mint amikor terhes voltam. Mintha a szervezetem a legjobbat hozta volna ki magából abban a 9 hónapban. Nemcsak jól éreztem magam, de oda is figyeltem arra, hogy egészségesen egyek, és a babámnak is a lehető legtáplálóbb ételekből juttassak a szervezetébe a fejlődéshez.

A hajunk pont olyan, mint a bőrünk – az egész szervezetünk egészségéről árulkodik. A hajat felépítő sejtjeink állandó, rendszeres utánpótlást követelnek a legfőbb táplálékokból, csakúgy, mint az őzike szemekről gondoskodó, gyorsan növő, dús szempillák. Ahhoz, hogy valóban dús hajunk és sűrű szempillánk nőjön, az alábbi ételeket fogyasszuk rendszeresen!

Fehérjék

A hajunkat fehérjerészecskék alkotják, ezért elengedhetetlen az étrendből a gazdag fehérjeforrás, csak így lehet erős és egészséges a hajunk, illetve a szempillánk. Ha nem kapnak megfelelő fehérje-utánpótlást, akkor szárazzá, gyengévé és töredezetté válnak a tincseink. A fehérjeszegény diéta gátolja a haj növekedését, sőt, hajhulláshoz is vezethet. Csirke, pulyka, hal, tejtermékek és tojás – mind kiváló fehérjeforrás. A vegák számára az olajos magvakat (földimogyoró, dió, kesudió, mandula stb.) és a babféléket ajánlják.

Vasforrás

A vas különösen fontos ásvány, ami széppé varázsolja a hajunkat. Az alacsony vasszint a hajhullás egyik legfőbb oka.

Az állatok húsában található vas egy az egyben beépül a szervezetünkbe fogyasztás után, azaz a vörös húsok jelentősen emelhetik a vasszintet.

A vegák lencse, spenót, brokkoli, zöldsaláták és egyéb zöld növények fogyasztásával tornázhatják fel a vasszintjüket, ám jóval nehezebb dolguk van, mint akik vasban gazdag húsokat fogyasztanak.