Ezeket az ételeket kívánja a szervezeted nyáron - Ezért érdemes hallgatnod rá! (X)

Írta: ,

Olyan meleg van, hogy még enni sem tudok – ismerős az érzés? Pedig hát kánikula ide vagy oda, tápanyagokra nyáron is szükségünk van, nem csak a folyadékra. Utánajártunk kicsit, milyen ételekkel teheted a legjobbat a szervezetednek a forró hónapokban és néhány isteni étellel is készültünk nektek, amiket házhoz is rendelhettek a NetPincéren keresztül!

Nagy folyadéktartalmú ételek

Tudjuk, hogy a könyöködön jön ki, de a folyadékpótlás fontossága mellett akkor sem mehetünk el szó nélkül, amikor az ételekről beszélünk. A magas víztartalmú ételek megtöltik a gyomrodat, de nem nehezítenek el, a gyümölcsök pedig emésztést könnyítő rostokat és lassan felszívódó fruktózt is tartalmaznak, ami segít, hogy pótold a hiányzó energiát anélkül, hogy nehéz, zsíros ételeket kellene enned.

Mindez persze akkor a leghatékonyabb, ha nem konzervből vagy mirelitből készíted a gyümölcslevesedet – nyáron annyi a friss, illatos gyümölcs, hogy érdemes ezekből válogatni. Így tesz például a Legelő salátabár is, amikor idénygyümölcsökből állítja össze a desszertnek is beillő gyümölcsválogatását.

Ha nem kívánod az édeset, vagy a nagy melegben is jobban szeretsz valami ebédszerűt enni ebédre a gyümölcssaláta helyett, akkor érdemes a hideg levesek között szétnézni.  A friss zöldségekből készülő minestrone levest akár a munkahelyedre is kiviszi a hamisítatlan olasz ízeket szállító La Familia, és nem csak a vitaminokat meg az elengedhetetlenül szükséges kalóriákat pótolod vele, de jobban és hosszabb távon le is hűt, mint egy jeges kóla – ráadásul nem is fog úgy puffasztani, ami ilyenkor, hogy amúgy is tapad rád a ruha, szintén nagy előny.

Hús helyett

Ha nem kívánod a nehéz ételeket, vagy egyáltalán az evést sem a hőségben, annak megvan az oka: a szervezeted próbálja csökkenteni a saját hőmérsékletét, úgy is, hogy takarékra teszi az egyébként fokozottabb keringést, nagyobb munkát igénylő folyamatokat, mint amilyen például az emésztés. Ezért is érdemes elkerülni ilyenkor a nehéz ételeket, az erősen fűszeres vagy vörös húsokat.

A kieső fehérjét persze fontos pótolni, de ezt megteheted például főtt tojással, hüvelyesekkel is: egy finom csicseriborsó saláta főtt tojással, almával, salátával, uborkával, paradicsommal, tökmaggal, napraforgómaggal, lenmaggal és joghurttal a Hunburgertől nem csak minden szükséges tápanyaggal ellát, de a folyadék pótlását is segíti.

Csirke és hal

Ha mégsem tudsz lemondani a húsról, akkor is érdemes könnyebb ételeket választani: a grillen készített húsok kevésbé nehezítenek el, így a fogyasztásuk után kevésbé érzed majd úgy, hogy kiver a víz, mire megemészted őket.

Egy csirkehúsos saláta jégsalátával, uborkával, paradicsommal, kapros-joghurtos öntettel Anita konyhájából a zöldségek segítségével segít pótolni az elvesztett folyadékot is, a könnyű öntet pedig segít, hogy a nagy melegben is könnyebben csússzanak a falatok.

Pizza Mágus tonhalsalátája citrommal szintén jó alternatíva: a halak fontos omega3 zsírsavakat tartalmaznak, a citrom már evés közben frissítő hatással lesz rád, és csökkenti a hőérzetedet.

Lehetséges alternatíva

Ha már unod a hidegen tálalt ételeket, próbáld ki a keleti alternatívát: a hagyományos kínai nézőpont szerint a kánikula ellen nem hideg ételeket kell enni, hanem olyanokat, amelyek belülről vannak hűsítő hatással a szervezetre. Ilyen például a citrusos fűszerekkel megspékelt pirított zöldséges tészta omlós kacsahússal a Papírtigris kínálatában.