Jobban beleszól az étvágyadba az óraátállítás, mint hinnéd

Nagy Niki
Írta: ,
Jobban beleszól az étvágyadba az óraátállítás, mint hinnéd

Kép forrása: nioloxs/depositphotos.com

Rengeteg vita zajlik arról, hogy érdemes-e eltörölni az óraátállítást, és az egyik legkomolyabb érv amellett, hogy igen, az az emberi egészség. Sokkal több mindenbe beleszól ugyanis az a plusz-mínusz egy óra, mint hinnéd, és nem csak azért, mert többet vagy kevesebbet aludhatsz egy órával – az étvágyadat például teljesen megváltoztathatja.

Egy óra ide vagy oda – nem tűnhet túlságosan fontosnak, ha belegondol az ember, hogy egyébként is van, amikor hektikusan kel és fekszik, így még az is csak ajándéknak tűnik, ha a téli időszámítás kezdetén egy órával többet aludhatunk.

Szakértők szerint azonban még ez az egy óra is teljesen meg tudja kavarni a belső órádat, és beleszól abba is, hogy milyen az étvágyad.

Pszichológiai szinten nem kellene, hogy bármi megváltozzon az étkezési szokásaidban – egyszerűen csak egy órát csúszik a reggeli, nem igaz? A tested nem pont így gondolja: ébredés után ugyanis lehet, hogy még nem is vagy éhes, hiszen hozzá vagy szokva ahhoz, hogy egy órával később egyél. Érdemes viszont akkor is rávenned magad a reggelire, ha felkelés után nem érzed a késztetést magadban, főleg akkor, ha edzel is reggelente: ilyenkor ugyanis nagyon fontos, hogy mikorra időzíted az étkezést, hiszen éhgyomorra nagyon kevesen tudnak mozogni.

Szakértők szerint egészen egyszerű megoldása van a dolognak, ami még ahhoz is hozzásegít, hogy az alvási szokásaid se őrüljenek meg teljesen: egy-két héttel a téli időszámítás indulása előtt kezdd el hozzászoktatni magad a csúszáshoz, és apránként feküdj le korábban, valamint kelj fel korábban. Az étkezéseidet is ehhez igazítsd, így mire tényleg egy órával visszaállítjuk az órát, te már készen leszel az új időszámításra.

Jobban beleszól az étvágyadba az óraátállítás, mint hinnédKép forrása: pexels.com

Tudósok szerint a reggeli után arra is érdemes figyelni, hogy mikor éhezel meg: a szervezeted ugyanis szól, ha élelmiszerre van szüksége, nem kell egykor ebédelned csak azért, mert mindig akkor szoktál.

Hagyd, hogy egy kicsit természetesen beálljanak a szokásaid, és ne próbáld meg ráerőszakolni a testedre a korábbi időpontokat.

Persze arra is figyelj, hogy egészségesen egyél, tele fehérjével és energiát adó szénhidráttal, így biztosan kevésbé fogja megszenvedni a szervezeted az óraátállítást. És azért az is egyértelmű, hogy nem kell túllihegni a dolgot, egy kis odafigyelésre van csak szükséged, és máris zökkenőmentesen megy az egész.

Fókuszban

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba