Változnia kell az étrendednek az életkoroddal – figyelj oda erre a táplálkozásodban

Nagy Niki
Írta: ,

Talán nem meglepő, de ahogy változik a tested, úgy van szüksége különböző mennyiségű és minőségű tápanyagokra. A legjobban ezt azzal lehet szemléltetni, hogy míg tinédzserkorban az ember ehet bármit, nem hízik, addig a menopauza környékén már igencsak meg kell válogatnia az étrendjét, ha szeretne formás testet magának. Az alábbiakban felsoroljuk, mire figyelj a táplálkozásodban, ahogy idősödsz!

Növeld a fehérjemennyiséget!

Ahogyan idősödünk, sajnos egyre több izmot veszítünk nap mint nap, akkor is, ha ugyanazt csináljuk, mint fiatalabb korunkban. Mindezt úgy tudod ellensúlyozni – és ezt tudományos kutatások is kimutatták már –, hogy több fehérjét fogyasztasz, mint amennyit korábban.

65 év felett például már szükséged van 1-1,2 gramm fehérjére minden egyes testsúlykilogrammod után, a fiatalabb felnőtteknél ez az érték csupán 0,8 gramm.

Érdemes megjegyezni, hogy mindez az izommennyiség megtartására vonatkozik, és nem az izomnövelésre – ha ki akarod gyúrni magad, vagy formás popsit szeretnél, többet kell fogyasztani hozzá.

Kevesebb kalóriát egyél!

Rosszul hangzik, de igaz: az idősebb szervezet kevesebb kalóriát éget el a működésével, így ha nem akarsz hízni, fokozatosan csökkentened kell a kalóriabeviteledet. Mindezért egyedül az anyagcseréd folyamatos lassulását kell hibáztatni. 40 éves kor felett például már évtizedenként 10 százalékkal kell csökkenteni a bevitelt, ami azt jelenti, hogy ha egy átlagos 40 éves, magasabb nőnek 2000 kilokalóriára van szüksége, akkor 70 évesen már csak az 1400 kilokalória az egészséges mennyiség.

Fókuszban

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!

Innen tudhatod, hogy jó sportcipőt vásároltál a gyereknek

A jó sportszereken és sportruházaton több múlik, mint gondolnád!