Edd magad álmosra! 7 étel a pihentető alvásért

Serestyén Sára
Írta: ,
Edd magad álmosra! 7 étel a pihentető alvásért

Kép forrása: mne_len/depositphotos.com

Te is azok közé tartozol, akik a stresszes hétköznapokban alig bírnak esténként kikapcsolni? Már túl vagy a bárányok számolgatásán, de semmi? Nos, ha eddig azt gondoltad, hogy este 6 óra után semmit nem ehetsz, mert hizlal és teli hassal amúgy sem lehet aludni, akkor van egy jó hírünk – most kifejezetten olyan nassolnivalókat mutatunk neked, amelyek fogyasztásával nem csak egészségesebb, de sokkal kipihentebb is leszel.

A tejben triptofán van, egy olyan aminosav, amely elősegíti a szervezetben a szerotonin, a melatonin, kinurenin hormonok termelődését – ezek felelősek a stresszmentes és pihentető alvásért.

Lefekvés előtt igyál meg egy pohár meleg tejet vagy egyél egy kis túrót, natúr joghurtot.

A túróban lévő tejsavó gyorsan felszívódik, ráadásul gazdag fehérjeforrás, így az sem probléma, ha este fogyasztod, mert nem fogsz hízni tőle.

Az olajos magvak – például a pisztácia, a mogyoró, a mandula – is gazdagok triptofánban, illetve kalciumban, magnéziumban, szelénben, B6-vitaminban és fehérjében.

Természetes fehérjeforrások, így ha vegetáriánus vagy, akkor fogyasztásuk kifejezetten ajánlott.

Lefekvés előtt egy marék belőlük csökkenti az éhségérzetet is, de mivel nagyon sok kalóriát tartalmaznak, azért csak csínján bánj a fogyasztásukkal.