Edd magad álmosra! 7 étel a pihentető alvásért cserébe

Serestyén Sára
Írta: ,
Edd magad álmosra! 7 étel a pihentető alvásért cserébe

Kép forrása: mne_len/depositphotos.com

Te is azok közé tartozol, akik a stresszes hétköznapokban alig bírnak esténként kikapcsolni? Már túl vagy a bárányok számolgatásán, de semmi? Nos, ha eddig azt gondoltad, hogy este 6 óra után semmit nem ehetsz, mert hizlal és teli hassal amúgy sem lehet aludni, akkor van egy jó hírünk – most kifejezetten olyan nassolnivalókat mutatunk neked, amelyek fogyasztásával nem csak egészségesebb, de sokkal kipihentebb is leszel.

A méz segít kordában tartani az úgynevezett orexin peptidek termelődését, így nyugodtabban alhatunk. Az orexin-A és orexin-B peptidek felelősek a szervezet alvás-ébrenlét ciklusáért, illetve az étvágy érzetéért.

Ha rendszeresen kialvatlan vagy, akkor a szervezet orexin rendszere bekapcsol és megpróbálja ébren tartani, ezért érezheted magad éjjel farkaséhesnek, amikor felébredsz.

Nem véletlen tehát, hogy nagyanyáink mézes meleg tejjel kínáltak minket gyerekként, hogy hamarabb elaludjunk.

Ha nem szereted, vagy nem iszol tejet, akkor lefekvés előtt egy csésze levendula- vagy citromfűtea elfogyasztása is ugyanolyan hatásos. Ezek a gyógyfüvek ugyanis oldják a stresszt és a feszültséget.

A zöldlevelű növények nagyon jó tápanyag- és vitaminforrások. A spenót például rendkívül gazdag folsavban, magnéziumban, B6- és C-vitaminban.

Már ebből is látszik, hogy rendkívül egészséges, ezen felül pedig van még egy jótékony hatása: elősegíti a pihentető alvást is.

Glutaminban és aminosavakban gazdag, amiknek köszönhetően a sejtek toxintartalma csökken, ez pedig elősegíti a stresszmentes pihenést.

Fókuszban

A legfinomabb snackek, amiket rohanós napokon a táskámba szoktam dobni

Az 5 legfinomabb tejes kávé recept, amiért minden nő odavan

Megéri hibrid autóval járni (?)