Edd magad álmosra! 7 étel a pihentető alvásért cserébe

Serestyén Sára
Írta: ,
Edd magad álmosra! 7 étel a pihentető alvásért cserébe

Kép forrása: mne_len/depositphotos.com

Te is azok közé tartozol, akik a stresszes hétköznapokban alig bírnak esténként kikapcsolni? Már túl vagy a bárányok számolgatásán, de semmi? Nos, ha eddig azt gondoltad, hogy este 6 óra után semmit nem ehetsz, mert hizlal és teli hassal amúgy sem lehet aludni, akkor van egy jó hírünk – most kifejezetten olyan nassolnivalókat mutatunk neked, amelyek fogyasztásával nem csak egészségesebb, de sokkal kipihentebb is leszel.

A teljes kiőrlésű gabonák gazdagok magnéziumban, kálciumban és káliumban.

Ez a hármas elősegíti a szervezet melatonintermelését, amely felkészít a pihenésre.

Ha valami könnyű, finom vacsira vágysz, készíts egy tál zabkását pár szem olajos maggal – így garantált lesz a jó alvás!

De ugyanúgy jó a quinoa, a hajdina vagy a barna rizs is megfelel a célnak.

A tejben triptofán van, egy olyan aminosav, amely elősegíti a szervezetben a szerotonin, a melatonin, kinurenin hormonok termelődését – ezek felelősek a stresszmentes és pihentető alvásért.

Lefekvés előtt igyál meg egy pohár meleg tejet vagy egyél egy kis túrót, natúr joghurtot.

A túróban lévő tejsavó gyorsan felszívódik, ráadásul gazdag fehérjeforrás, így az sem probléma, ha este fogyasztod, mert nem fogsz hízni tőle.