Úgy érzed egészségesen étkezel? 5+1 étel, ami több cukrot tartalmaz, mint gondolnád

Stumpf Bea
Írta: ,
Úgy érzed egészségesen étkezel?  5+1 étel, ami több cukrot tartalmaz, mint gondolnád

Kép forrása: peteer/depositphotos.com

Azt leszámítva, hogy néha elcsábulsz és bedobsz egy-egy kocka csokit vagy különleges alkalmakon egy szelet tortát, egészségesen étkezel. Próbálod száműzni a cukrot és a fehérlisztet az étrendedből, legalábbis ezt gondolod. Sajnos van néhány olyan egészségesnek hitt étel, amiben több cukor van, mint egy krémesben. Lássuk, mik ezek!

Joghurt Kép forrása: dagmarskitchen.se

Amikor diétás reggelit szeretnél készíteni, csak egy light joghurtot eszel magvakkal és maximum egy teát iszol hozzá. Ezzel nem csak éhen maradsz ebédig, de lehet, hogy több cukrot viszel be, mintha egy tál gabonapelyhet reggeliztél volna.

Főleg az ízesített joghurtokra igaz, de a natúr változatoknál is érdemes megnézni a címkét, mert van, hogy egy adag több mint 20 g cukrot tartalmaz.

Tipp: Ha valóban kevesebb cukrot szeretnél bevinni, akkor válassz okosan a joghurtok közül és inkább ízesítsd házilag egy kiskanál mézzel vagy friss gyümölcsökkel!

Szárított gyümölcsök Kép forrása: thekitchn.com

A gyümölcsök tele vannak olyan vitaminokkal, amelyekre mindennap szüksége van a szervezetednek.

Fontos azonban, hogy attól, mert valami egészséges, nem ehetsz belőle akármennyit, hiszen a gyümölcsök amellett, hogy egészségesek, sok cukrot tartalmaznak, főleg szárított formában.

Nem is gondolnád, de a mazsola 59%-a, az aszalt szilva 38%-a, a füge 48%-a, az aszalt áfonyának pedig a 65%-a cukor.

Fókuszban

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!