7 hozzávaló, aminek szerepelnie kell a bevásárlólistádon – A szakemberek szerint

Marcali Nóra
Írta: ,

Ha szeretnél változtatni az életmódon és egészségesen élni, akkor a rendszeres sport mellett az étkezésedet is meg kell reformálnod. A megfelelő táplálkozás már félsiker, ahhoz pedig, hogy be tudd tartani a szabályokat, az első lépés, hogy egyszerűen csupa olyan dolgot tartasz a hűtődben, ami jó a szervezetednek. Összegyűjtöttünk néhány hozzávalót, amik nem hiányozhatnak a hűtődből vagy a szekrényedből a szakemberek szerint.

1. Joghurt

Ha fogyaszthatsz tejet, mert nem vagy sem laktózérzékeny, sem tejfehérje-érzékeny, akkor a joghurt remekül beilleszthető a napi étkezésedbe. A lényeg, hogy mindig cukormentes változatot válassz, amely kiváló kalcium- és magnéziumforrás, segít az egészséges csontozat és fogazat megtartásában, sőt a véralvadásban is van szerepe. Ha nem szereted a natúr joghurt ízét, akkor se az édesítőszeres változatot vedd le a polcról, egyszerűen csak dobd fel bogyós gyümölcsökkel, amelyekben természetes cukor van.

2. Étcsoki

Ó, igen! Jó hír, igaz? A szakemberek szerint bizony a fekete csokoládénak is van helye a polcodon, sőt! Mivel segít felélénkíteni a keringést az agyban, összeszedettebb leszel egy kocka fekete csoki után, jobban tudsz majd koncentrálni, ha pedig még ez sem lenne elég, egy kutatás szerint csökkenti a szervezetben a stresszhormon, vagyis a kortizol szintjét, így valóban van egy kis hangulatjavító hatása.

Jó hír, hogy még a bőr feszességének megőrzésében is van szerepe, szóval egy pár kocka étcsokival még a szépségedért is „dolgozhatsz”.

3. Leveles zöldség

Sokan érzékenyek a tejre, így nem fogyaszthatják, pedig a benne lévő kalciumra nagyon is szüksége lenne a szervezetnek. Szerencsére a leveles zöldségekkel, mint például a káposzta, pótolhatod ezt az ásványi anyagot, ráadásul még a diétádba is tökéletesen beleillik. A kalcium mellett magnéziumot és K-vitamint és tartalmaznak, így egy saláta kész vitaminbomba lehet.

4. Fokhagyma

Valaki vagy utálja a szagát és az ízét is, vagy él-hal érte: a fokhagyma már csak ilyen megosztó, az orvosokat azonban biztosan nem osztja meg, mindannyian egyetértenek abban, hogy nagyon egészséges, és helye van az étrendedben. Csökkenti ugyanis a koleszterinszintet, ezáltal jótékonyan hat a szívre és az érrendszerre, valamint gyulladáscsökkentő hatását is számtalan teszt bizonyítja.