Ételek az egészséges bélműködésért

Írta: ,

Ahhoz, hogy rendben legyen az emésztésed, naponta legalább 25-35 gramm rostot kell bejuttatnod a szervezetedbe, természetesen megfelelő mennyiségű folyadék kíséretében. Igen ám, de milyen falatokkal valósíthatod ezt meg?

Zöldségek és gyümölcsök

Nemrég jött divatba hazánkban is a napi ötadagos szabály, ami legalább ennyi zöldség vagy gyümölcs elfogyasztására buzdít.

Ez a taktika viszont némi számolást igényel, és azzal is tisztában kell lenned, hogy egy porciónak az adott csemegéből konkrétan mennyi felel meg.

Sokkal egyszerűbb, ha elhatározod: mostantól minden étkezésbe igyekszel némi zöldséget vagy gyümölcsöt csempészni.


Elég rostosan táplálkozol? A rostban gazdag étrend alapjai


Ebédnél és vacsoránál az az ideális, ha a tányér felét zöldségekkel pakolod tele, nassolnivalónak pedig feldolgozott élelmiszerek helyett inkább gyümölcsöt viszel magaddal reggel.

A bőséges rosttartalomnak köszönhetően nemcsak, hogy az emésztésed, de még a közérzeted is jobb lesz!

Teljes értékű gabonafélék

Biztosan hallottad már, hogy a finomított lisztből készült kenyér és pékáru „egészségtelenebb”, mint a teljes kiőrlésű változat. De miért is?

Míg utóbbi a gabonaszemek összes létfontosságú részét tartalmazza – így több rostot, vitamint és ásványi anyagot rejt magában –, előbbi sajnos olyan erjedési folyamatokhoz járul hozzá a tápcsatornában, amelyek emésztési problémákkal járhatnak.

Noha napi egy-két szelet kenyértől vagy péksüteménytől a gluténérzékenyeket kivéve senkinek sem lesz baja, a legtöbben sajnos ennél jóval nagyobb mennyiségű finomliszt-alapú terméket fogyasztanak.

Pedig ha csak erre figyelsz oda, már akkor is csodát tehetsz magaddal!