Milyen étel után sóvárogsz? Ezt üzeni vele a tested

Írta: ,

Az éhség és az egy bizonyos kaja utáni sóvárgás nem ugyanaz. Előbbi általános tápanyaghiányra figyelmeztet, utóbbi pedig talán arra, hogy egy bizonyos vegyületre nagy szüksége lenne éppen a szervezetednek. Segítünk, hogy ha legközelebb megkívánod a cukorkát vagy a csokit, egészségesebb alternatívát tudj választani!

Csokoládé

Az ínycsiklandó csokiban rengeteg magnézium van. Ha tehát kétségbeesetten vágyódsz utána, előfordulhat, hogy többet kér a tested ebből az ásványi anyagból, amely például a bőr és a haj épségéhez is szükséges.

A magnézium szintje egyébként jellemzően lecsökken a menstruációs ciklus második felében, így a kutatók szerint akár a PMS-hez is köze lehet. A túl sok alkohol, tea, kávé és szénsavas üdítő tovább meríti a készleteket
 
Amennyiben tényleg csokira pályázol, egyél három kockát a legalább 75%-os kakaótartalmú ét változatból! És az orvosoddal való egyeztetés után nem árt táplálék-kiegészítő formájában gondoskodni a magnézium-utánpótlásról.
Jég

Ha észrevetted, hogy olykor kifejezetten jólesik egy kis extra jeget kérned az italodba, megeshet, hogy vashiányos vérszegény vagy.

Az összefüggés hátterével még az orvosok sincsenek tisztában, de elképzelhetőnek tartják, hogy a jég csillapítja a betegség egyik jellegzetes tünetét, az égő érzéssel járó szájüregi gyulladást.
 
Amennyiben a jégmániád fáradtsággal és energiahiánnyal is párosul, mielőbb fordulj orvoshoz! A legjobb vasforrás egyébként a vörös hús, a teljes kiőrlésű kenyér, a füge, a sárgabarack, a spenót és a lencse.