Mit szoktál megkívánni? Erre lenne valójában szüksége a testednek

Írta: ,

Édesre sóst, sósra édeset ennél? Terhesség idején tipikus tünet a kívánósság, de ha nem vársz gyereket, akkor is jelentkezhet a sóvárgás ismerős érzése. Cikkünkből megtudhatod, minek a hiányát jelzi valójában a tested.

Csoki Kép forrása: unsplash

A csoki utáni vágy valószínűleg csak kevesek számára ismeretlen, egy finom ebéd után milyen jól tud esni egy kocka (vagy tábla) csokoládé, de akár az éjszaka közepén, a semmiből is képes előtörni az érzés, menstruáció idején pedig különösen jellemző. Pedig bizonyára te is tisztában vagy vele, hogy a nem tartozik a kifejezetten egészséges, tápláló ételek közé, és valójában, ha mostantól kezdve életed végéig nem ennél, akkor sem lenne semmi bajod.

Persze, ettől még szeretjük, mert finom és édes, ám nem árt, ha tudod, hogy a hirtelen fellépő sóvárgás valójában magnéziumhiányra utalhat. Ezt pedig legjobb, ha inkább hüvelyesek, diófélék, zöld leveles zöldségek formájában viszed be, de magas a magnéziumtartalma a dióféléknek, a tökmagnak vagy a teljes kiőrlésű lisztből készült kenyérnek is. Ha végigpróbáltad az egészséges alternatívákat, de úgy érzed, hogy mindenképpen csokit ennél, válassz magas, legalább 75% kakaótartalmú étcsokit.

Tejtermékek Kép forrása: unsplash

A joghurt, tejföl vagy a különböző sajtok utáni sóvárgás kalciumhiányra utalhat, és jó hír, hogy a tejtermékekkel ez pótolható is, arra azonban figyelj, hogy lehetőleg jó minőségűt válassz, és igyekezz változatosan étkezni.

A kálcium az emberi szervezet számára nagyon fontos ásványi anyag, mely erősíti a fogakat és csontokat ugyanakkor fontos szerepe van az ideg- és izomműködésben is.

A tejtermékek mellett a mák, szezámmag, a dió, a mandula, a spenót, a különböző növényi tejek, a szardínia és a zabpehely is tartalmaznak kálciumot.