7 étel, amit inkább ne egyél ebédre: erőteljes álmosságot okoznak

Szirák Viki
Írta: ,
7 étel, amit inkább ne egyél ebédre: erőteljes álmosságot okoznak

Kép forrása: Toa Heftiba/unsplash.com

Az egyik legbosszantóbb dolog, amikor a munkahelyeden kiszaladsz ebédelni, majd rá fél órára olyan álmosságérzettel térsz vissza, mint aki két napja nem aludt. Erről valójában az általad elfogyasztott étel tehet, ugyanis akadnak olyan kaják, amik bizonyítottan álmossá tesznek. És ez nagyon nem jön jól ebéd után! Mutatjuk, mi az, amit jobb ilyenkor elkerülni.

A lazac az egyik legjobb választás, ha egészséges ételt szeretnél enni, hiszen tele van fehérjével és omega-3 zsírsavval.

Azonban még így is képes nagyon álmossá tenni, hiszen magas a B6 vitamin tartalma, amit a tested a melatonin, azaz az alvási hormon termelésére használ fel.

Kicsivel étkezés után már fáradtabb is leszel, mint előtte. Ezért javasolják, hogy ezt inkább hagyd meg vacsorára, amikor egyébként is jól jön némi segítség a melatonin termelésében!

Hiába hisszük azt, hogy a saláta egészséges, jót tesz a diétánknak, és nem leszünk tőle álmosak, valójában utóbbi állítás messze nem igaz.

A salátalevélnek ugyanis nyugtató hatása van, ami az agyat úgy képes stimulálni, mint egy enyhébb altató.

Ezért a saláta elfogyasztása után nyugodtabbnak fogod érezni magad, de ebből kifolyólag rendkívül álmosnak is.

Hogy ezt a problémát elkerüld, olyat válassz, amiben friss zöldségek és gyümölcsök találhatók, valamint mogyorófélék (például mandula vagy kesudió).

Fókuszban

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba