Energiadús ételek, amikkel garantáltan kibírod a munkanapot

Írta: ,

Sokszor erőtlennek és fáradtnak érzed magad a munkahelyeden, pedig rendszeresen eszel, és annyi kávét iszol, hogy már vér helyett koffein folyik az ereidben? Akkor valószínűleg nem a megfelelő ételeket veszed magadhoz! Most megtudhatod, mit érdemes fogyasztanod, hogy egész napra elég energiád legyen, és a kávét is elhagyhasd!

Lassan lebomló szénhidrátok Kép forrása: halfbakedharvest.co

1/5 Lassan lebomló szénhidrátok

Szénhidrátra szüksége van a szervezetednek, hiszen abból nyered az energiát, nem mindegy azonban, milyen típusút viszel be a szervezetedbe! A gyorsan lebomló szénhidrátok feldolgozási folyamata során elvesznek az értékes rostok és tápanyagok, és az ilyen ételek hatására hirtelen megugrik a vércukorszinted, majd ugyanilyen hirtelen le is esik, tehát hamar újra éhes leszel. Ezzel ellentétben a teljes kiőrlésű, lassan lebomló szénhidrátok fokozatosan bomlanak le, biztosítva ezzel a kiegyensúlyozott energiaszintet. Sima tészta helyett vegyél inkább teljes kiőrlésű tésztákat és péksüteményeket!

Tipp: Ha otthon nincs is időd reggelizni, vigyél magaddal a munkahelyedre egy szelet teljes kiőrlésű kenyeret, ami egy kis túróval vagy ricottával megkenve rengeteg energiát fog adni a délelőttre. 

Zöldségek és gyümölcsök Kép forrása: faring-well.com

2/5 Zöldségek és gyümölcsök

Érdemes naponta többször friss, nyers zöldségeket és gyümölcsöket fogyasztani! A gyümölcsökben lévő természetes cukortartalom kellő energiát ad, és a rostoknak köszönhetően egyenletes vércukorszintet biztosít számodra. Ha nem szeretsz sokat rágódni a gyümölcsökön, készíts reggelire egy joghurtos smoothie-t, ami elegendő energiát ad a napodhoz.

Zöldségek közül főként a zöld leveleseket érdemes fogyasztani, mert rengeteg jótékony hatásuk mellett nagy mennyiségben vasat, illetve klorofillt is tartalmaznak, melyek elősegítik a vér megfelelő oxigénellátását.

Tipp: Este dobj össze egy friss salátát, amihez készíts finom joghurtos dresszinget. Másnapra nagyon jól összeérnek majd az ízek, és lesz egy frissítő, könnyed, de mégis tápláló ebéded.

Olajos magvak Kép forrása: goodlifeeats.com

3/5 Olajos magvak

Az olajos magvakat már a népi gyógyászatban is előszeretettel alkalmazták, hiszen rengeteg jótékony hatásuk van: segítik megelőzni a szív- és érrendszeri problémákat, fehérjetartalmuknak köszönhetően energiával látják el a szervezetet, valamint gyulladáscsökkentő hatásukról is ismertek – és még sorolhatnánk.


Ezt olvastad már? Olajos magvak – Nézd meg, neked melyikre van szükséged!


Ne csak ropogtatnivalóként tekints a különféle magvakra, használd bátran a főzéshez, sütéshez is őket.

Keverj például a sütnivaló hús panírjába egy kis szezámmagot, illetve mandulát, vagy szórj fenyőmagot a salátádra!

Fekete csoki Kép forrása: inspiringtheeveryday.com

4/5 Fekete csoki

Ha rád tör a nassolási vágy, akkor majszolj el egy-két kocka fekete csokit! A magas kakaótartalmú csokoládé ugyanis nem hizlal, viszont magas az antioxidáns tartalma.

Fontos, hogy legalább 70%-os kakaótartalmú készítményt vegyél, mivel a hasznos tápanyagok magából a kakaóbabból származnak.

A fekete csoki nem csak energiát ad, de állítólag csökkenti a szorongást, és a benne lévő polifenolnak köszönhetően mérsékli a vérnyomás általi problémák kockázatát.

Ügyelj rá, hogy tényleg jó minőségű, töltetlen terméket vásárolj, mert a különféle adalékanyagokat tartalmazó csokival pont az ellenkező hatást érheted el.

Sok-sok folyadék Kép forrása: fitgirlsdiary.com

5/5 Sok-sok folyadék

A szervezetben lévő folyadék segít a sejteknek az információ áramlásban, ezért ügyelj rá, hogy mindig eleget igyál – főleg a nyári időszakban, illetve télen, a fűtésszezonban, amikor szintén nagy a dehidratáltság veszélye.

Ne csak akkor igyál, ha azt érzed, hogy szomjas vagy – érdemes egy-két óránként legalább egy fél pohár vizet fogyasztani.

A legegyszerűbb, ha az asztalodon tartasz egy palack vizet, így bármikor bele tudsz kortyolni.