Életmódváltás bekapcsolva: mutasd a hűtődet, és mi megmutatjuk, mit kell benne lecserélned

Írta: ,

Az életmódváltás első lépcsőfoka, hogy csak olyan ételekkel és italokkal töltöd meg a hűtődet, valamint az éléskamrádat, amik nem károsak sem az alakodra, sem az egészségedre nézve. Te is bizonytalan vagy kicsit, min kellene változtatnod? Mutatjuk, milyen élelmiszereket kell most azonnal lecserélned!

1/5 Tejtermékek

Tejterméket a legtöbb ember fogyaszt, amivel természetesen nincs is semmi gond, szükségünk van a fehérje utánpótlásra. Arról azonban már alaposan megoszlanak a vélemények, mennyire egészséges egy felnőtt embernek a tehéntej. A legtöbb szakértő manapság már azt javasolja, önmagában a tejet ne fogyaszd, hanem a feldolgozott változatai mellett voksolj, így pl. a joghurtokat, sajtokat tedd a kosaradba. Azonban, ha fogyni is szeretnél, egyáltalán nem mindegy, mit választasz!  Joghurtokból egyértelműen a natúr változatokat vidd haza, hiszen ezek nem tartalmaznak hozzáadott cukrot. Otthon aztán kedved szerint és igazán változatosan ízesítheted őket.

Tejfölből a zsírszegény változatot vedd, esetleg cseréld le kefírre, és ugyanez igaz a sajtokra is. A mozzarella kalória szempontból jó választás, de persze nem akarunk lebeszélni a zsírosabb sajtokról sem, de ezekből mindig csak nagyon keveset fogyassz egyszerre.

Krémes sajtok és vajak Kép forrása: feastingathome.com

2/5 Krémes sajtok és vajak

Sokan el sem tudják képzelni, hogy vaj vagy margarin nélkül fogyasszák el a szendvicsüket, ami érthető, ám kalória szempontból annyira nem előnyös.

A kalóriák szempontjából itt is érdemes a light, zsírcsökkentett verziókat választanod, továbbá felváltva vásárolnod vajat, valamint margarint.

Persze választhatsz krémsajtokat is alkalmanként, de a legjobban a házilag elkészített szendvicskrémekkel jársz.

Készíthetsz pl. tonhalkrémet, vagy akár körözöttet, esetleg a házilag kikevert szószokkal, vagy kevés, jó minőségű olajjal is megkenheted időnként a szendvicsedet.

Öntetek és szószok

3/5 Öntetek és szószok

Ha számolod a kalóriákat, egyáltalán nem jársz jól a különféle szószokkal és öntetekkel. Ezek rengeteg cukrot tartalmaznak, és többségük nem éppen természetes alapanyagokra épít. Ha csupán az energia számít, akkor vásárolhatsz light változatokat, de ha az egészségedre is ügyelnél, jobban jársz a házilag elkészíthető öntetekkel és szószokkal.

A salátádra kerülő öntetet nem lesz nehéz lecserélned, hiszen számtalan receptet találsz az interneten, amiket aztán saját ízlésedre formálhatsz. Így aztán készíthetsz zsírszegény és cukormentes önteteket is, jóval változatosabb fűszerezéssel, mint amit a boltok kínálnak. Amennyiben nem szeretnél lemondani a bolti ketchupról, az sem tragédia, de ebben az esetben nagyon ügyelj a mennyiségre, mert iszonyúan meg tudja dobni egy étel kalóriatartalmát egy ilyen apróság is.

Felvágottak Kép forrása: thelane.com

4/5 Felvágottak

Mi a gond a felvágottakkal? Alapjában véve semmi, azonban csak akkor tekinthetjük őket egészségesnek, ha jó minőségűek, magas hústartalommal rendelkeznek.

Ellenkező esetben rengeteg cukrot tartalmaznak (bizony, iszonyúan sok cukor is lehet a szalámikban!), és számtalan mesterséges adalékanyagot, ízfokozót, vagy éppen olyan húsdarálékot, ami a legkevésbé sem gusztusos. A száraz szalámik és a sovány felvágottak kalória szempontjából előnyösek lehetnek, de tényleg törekedj a minőségre. Ha megengedheted magadnak, válassz házi készítésű, kistermelői, vagy bio termékeket! (Ez persze nem csak a felvágottakra vonatkozik.) Ezek a készítmények egyértelműen drágábbak, de sokkal minőségibbek, az állatokat jobb körülmények között tartják, és nem adnak nekik antibiotikumokat, teljesítményfokozókat.

Egyébként a legtöbb ember jóval több húst eszik, mint kellene: egyáltalán nincs rá szükség, hogy minden nap szalámit tegyél a szendvicsedre!

Üdítők

5/5 Üdítők

Az üdítők tipikus példái annak, hogyan vigyél be a szervezetedbe számtalan üres kalóriát.

Persze nem a jó minőségű, 100% gyümölcstartalmú levekről van szó, hanem a szénsavas üdítőkről, az alacsony gyümölcstartalmú italokról és persze a szörpökről. Ezek rengeteg cukrot, és így kalóriát tartalmaznak, továbbá számtalan ízfokozó anyagot és színezéket. Szörnyen rossz választásnak bizonyulnak a hűtődben! Egyértelműen le kell őket cserélned.

A legjobb a szénsavmentes ásványvíz, amiben semmi olyan nincs, amire ne lenne szüksége a szervezetednek. Ha szeretnéd ízesíteni, megteheted, bármilyen frissen facsart gyümölcslé alkalmas a célra. Arra persze nem árt figyelned, hogy ne ilyesmit szürcsölj egész nap, hiszen a fogaidnak a gyümölcssav is árt, nem csak a cukor.