Életmódváltás bekapcsolva: mutasd a hűtődet, és mi megmutatjuk, mit kell benne lecserélned

Írta: ,

Az életmódváltás első lépcsőfoka, hogy csak olyan ételekkel és italokkal töltöd meg a hűtődet, valamint az éléskamrádat, amik nem károsak sem az alakodra, sem az egészségedre nézve. Te is bizonytalan vagy kicsit, min kellene változtatnod? Mutatjuk, milyen élelmiszereket kell most azonnal lecserélned!

Tejterméket a legtöbb ember fogyaszt, amivel természetesen nincs is semmi gond, szükségünk van a fehérje utánpótlásra. Arról azonban már alaposan megoszlanak a vélemények, mennyire egészséges egy felnőtt embernek a tehéntej. A legtöbb szakértő manapság már azt javasolja, önmagában a tejet ne fogyaszd, hanem a feldolgozott változatai mellett voksolj, így pl. a joghurtokat, sajtokat tedd a kosaradba. Azonban, ha fogyni is szeretnél, egyáltalán nem mindegy, mit választasz!  Joghurtokból egyértelműen a natúr változatokat vidd haza, hiszen ezek nem tartalmaznak hozzáadott cukrot. Otthon aztán kedved szerint és igazán változatosan ízesítheted őket.

Tejfölből a zsírszegény változatot vedd, esetleg cseréld le kefírre, és ugyanez igaz a sajtokra is. A mozzarella kalória szempontból jó választás, de persze nem akarunk lebeszélni a zsírosabb sajtokról sem, de ezekből mindig csak nagyon keveset fogyassz egyszerre.

Krémes sajtok és vajak Kép forrása: feastingathome.com

Sokan el sem tudják képzelni, hogy vaj vagy margarin nélkül fogyasszák el a szendvicsüket, ami érthető, ám kalória szempontból annyira nem előnyös.

A kalóriák szempontjából itt is érdemes a light, zsírcsökkentett verziókat választanod, továbbá felváltva vásárolnod vajat, valamint margarint.

Persze választhatsz krémsajtokat is alkalmanként, de a legjobban a házilag elkészített szendvicskrémekkel jársz.

Készíthetsz pl. tonhalkrémet, vagy akár körözöttet, esetleg a házilag kikevert szószokkal, vagy kevés, jó minőségű olajjal is megkenheted időnként a szendvicsedet.