Életmentő magvak: 5+1 finomság és a jótékony egészségügyi hatásai

Sándor Alexandra
Írta: ,
Életmentő magvak: 5+1 finomság és a jótékony egészségügyi hatásai

Kép forrása: unsplash

Ha ezeket választod nassolnivaló gyanánt, meghosszabbíthatod és egészségesebbé teheted az életed. Azoknál ugyanis, akik napi rendszerességgel fogyasztanak csonthéjasokat és magvakat, a Harvard közegészségügyi karának tudorai szerint 20%-kal alacsonyabb a halálozási kockázat. „Érdemes a következőket választani a szénhidrátban gazdag rágcsálnivalók helyett” – teszi hozzá Dr. Charles S. Fuchs, a szintén egyesült államokbeli Dana-Farber Rákkutató Intézet vezetője.

Erre a legjobb: segít rendbe tenni a szervezeted.

Egy friss új-zélandi kutatás szerint azok, akik 12 héten át napi két evőkanál mogyorót ettek, számottevően javították az egész étrendjük minőségét.

A résztvevők kedvesebb telített zsírsavat fogyasztottak, ellenben növelték az esszenciális, tehát nélkülözhetetlen zsírsavak mennyiségét a táplálkozásukban. A változásnak kizárólag pozitív egészségügyi hatásai voltak.

Mandula Kép forrása: unsplash

Erre a legjobb: fogyáshoz és az éhségérzet csillapításához.

Azok, akik étrendjük részévé teszik a mandulát, 62%-kal több súlytól és 56%-kal több testzsírtól szabadulnak meg, mint azok, akik ezt a nassolást a diéta során kihagyják – mutatnak rá a kaliforniai City of Hope orvosi központ szakértői.

Kutatás bizonyítja, hogy a mandula fehérjetartalmánál fogva természetes telítő hatással bír. Sőt, a Purdue Egyetem ropogós értekezése szerint már napi 45 gramm hozzájárul az éhségérzet csökkentéséhez.