Elérhető super foodok: ezért fogyaszd minden nap a zöld leveleseket

Szabó Erzsébet
Írta: ,
Elérhető super foodok: ezért fogyaszd minden nap a zöld leveleseket

Kép forrása: Lisa Fotios/pexels.com

Tökéletes immunerősítők

A zöld levesek nagyon jó antioxidánsok, megkötik a szabad gyököket, ezáltal ismeretes betegségmegelőző hatásuk. A legismertebb antioxidáns, ami a zöld levelesekben megtalálható a lutein, ami az emberi szemben is fontos szerepet tölt be. Egyelőre csak feltételezések vannak róla, de a vizsgálatok alapján a lutein a káros fénysugarak ellen védi a szervezetet és csökkenti az időskori látásromlás esélyeit. Az immunerősítés mindig a táplálkozás szintjén kezdődik, és bár szeretünk különféle praktikákat bevetni a betegségek ellen, a legkönnyebben akkor válhat a szervezetünk ellenállóvá, ha színesen, változatosan táplálkozunk. A zöld levesek erre a célra egyenesen tökéletesek!

Hogyan fogyaszd őket?


via GIPHY

Ha hozzám hasonlóan nem rajongsz különösképpen a friss salátákért, akkor talán úgy érzed, lehetetlen beépítened az étrendedbe a zöld leveleseket. Szerencsére ez nincs így, számos módszer akad, hogy színesítsd az ételeidet a friss, zöld hajtások segítségével. Jó példa erre a káposzta: savanyúságként, főételként, vagy éppen párolva, köretként is igazán könnyedén beilleszthető a klasszikus magyar konyhába egyaránt. A zöld levelesek jó szolgálatot tesznek a turmixokban is: ha a biztos befutóra vágysz, akkor egy banánt, egy fél citrom levét, egy kis marék bébispenótot és egy kevés vizet turmixolj össze – nagyon kellemes és frissítően lágy lesz a végeredmény!


via GIPHY

A zöld leveleseket fogyaszthatod savanyúság helyett, vagy akár extra feltétként, például kérhetsz rukkolát a pizzádra. Izgalmas öntetek, pesztók készülhetnek a segítségükkel: a bazsalikom, vagy éppen a medvehagyma, a petrezselyem magában is imádnivalóan karakteres. Főzelékeket és krémleveseket szintén főzhetsz a zöld levelesekből: ott a klasszikus sóska és a spenót, de a vizitormából pillanatok alatt mennyei krémleves készülhet.