Elérhető super foodok: ezért fogyaszd minden nap a zöld leveleseket

Szabó Erzsébet
Írta: ,
Elérhető super foodok: ezért fogyaszd minden nap a zöld leveleseket

Kép forrása: Lisa Fotios/pexels.com

Annyira egészségesek a zöld levelesek, valóságos super food-ok, hogy minden nap a tányérunkra kellene kerülniük. Annak ellenére, hogy növényi étrendet folytatok, ennél sajnos jóval ritkábban eszek salátát – a tévhitekkel ellentétben korántsem zöld leveleseken élnek a vegánok. Újévi célkitűzésem, hogy sokkal gyakrabban fogyasztok majd belőlük, hiszen egészségünk zálogai is lehetnek ezek a változatos formában és ízvilágban fellelhető finomságok.

Taylor Kiser/unsplash.com

Magas a fehérjetartalmuk

Ha fehérjéről van szó, akkor a többségnek azonnal az állati eredetű élelmiszerek, azokon belül is inkább a húsok jutnak eszükbe, pedig az az igazság, hogy ezen a téren egyenesen kiemelkedőek a zöld levelesek, különösen a csírák. Különösen jó szolgálatot tesznek akkor, ha szeretnéd megőrizni az alakodat, esetleg fogyni szeretnél: a leveles zöldségekben sok fehérje, ellenben nagyon kevés szénhidrát, zsír és így kalória van. 100 gramm mangoldban mindössze 19 kalória található 1,8 gramm fehérje társaságában. 100 gramm rukkola már 2,6 gramm fehérjét tartalmaz, de a kalóriatartalma még mindig csak 25 kcal. Persze 100 gramm zöld leveles nem is olyan kicsi adag és ez különösen jó hír számodra, ha szeretsz enni: ezekkel a finomságokkal új töltheted meg a hasadat, hogy a legkisebbet sem véted a diétád ellen. 

Mgg Vitchakorn/unsplash.com

Teljes értékű táplálékok

Fel sem lehet sorolni, milyen sok nyomelemet, ásványi anyagot és vitamint tartalmaznak a zöld levelesek, ráadásul mindegyik finomság másban és másban jeleskedik. Általánosan mégis elmondható róluk, hogy a zöld levelesek kalciumtartalma kiemelkedő: a jégsaláta 100 grammonként 18 milligrammot, a fejes saláta 36 milligrammot, míg a római saláta 33 milligrammot tartalmaz. A legtöbb zöld levelesnek az A-vitamin és a kálium-, valamint vastartalma is említésre méltó. A spenótban 3 milligramm vas található, vele csak a sóska 1,6 milligrammal és a vöröskáposzta versenyezhet 0,6 milligrammal – utóbbi még egy kis extra színt is visz a zöldsaláták közé. A leveleseknek természetesen magas a C-és K-vitamintartalma, de sok B6-vitamint és magnéziumot is tartalmaznak.

Fókuszban

Lehetünk anyagilag biztonságban, ha baj van - Megtakarítás nélkül is!

Harmónia kívül-belül - Tökéletes páros a Lenortól

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra!